JOBBSÖKARLISTOR HOS SOCIALFÖRVALTNINGEN STRIDER MOT SEKRETESSEN

Oink oink..mamma nöff nöff

Oink oink..mamma nöff nöff

Hej.

Jag vet inte om ni vet men inom vissa kommuner har man så kallade jobbsökarlistor hos socialförvaltningen. Eftersom man även där skall stå till arbetsmarknadens förfogande.

Det innebär att man skall skriva ner vilka arbeten man sökt och sedan kan handläggaren vid socialförvaltningen ringa för att kontrollera om man verkligen sökt uppgivet arbete. När man skriver på blanketten då man uppger vilket arbete man sökt så skall den blanketten signeras och det innebär i praktiken att man som klient ger upp sin sekretess.

Jag upplever det som en osund utveckling så jag vill påminna er om förfarandet och att ni inte böroch inte ska acceptera det här.

Det är handläggaren vid arbetsförmedlingens roll att säkerställa att man söker arbete inte handläggaren vid socialtjänsten.

Det är tillräckligt med vanmakt, skam och skuld förknippat med att uppbära socialbidrag, då man får hela sin ekonomiska situation granskad och kartlagd. Så den här arbetsmetodiken bör undvikas för den ligger farligt nära att kränka individers integritet.

Dessa två myndigheter skall istället hitta en smidigare form i de fall arbetssökanden uppbär socialbidrag. Och det borde inte vara svårt med dagens teknik.

Jag föreslår kopia fältet dvs. att när man söker arbete så skickar arbessökanden en hemlig CC till sin handläggare dels på soc och dels till Arbetsförmedlingen AFpå de arbeten som sökts busenkelt.

Så gör jag

-titta på en film ytterligare en film om World Trade Center building no 7 och kontrollerad rivning klicka ni värderar själva .här..

och titta på den här oxå..911 – klicka. Everybody’s Gotta Learn Sometime This video is about things that happened before 911. This will really open your eyes and has lots of info to think about.

Innerligt Tindra-Annette

6 Responses to JOBBSÖKARLISTOR HOS SOCIALFÖRVALTNINGEN STRIDER MOT SEKRETESSEN

  1. momenttwentytwo skriver:

    åååöh jag hatar de förbannade jobbsökarlistorna – vet inte hur många jag gjort och skrivit under nu, och är det inte tillräckligt många jobb så får man ingen hjälp, men många ska det sökas. Sen kollar de förstås inte kvalitén på ansökningarna, utan det är bara kvantiteten som räknas…

  2. Hej

    ja så är det om de ens kollar. Och om jag satt som personalare och någon från sos ringde för att kolla om jag verkligen sökt arbete så skulle jag bli lite tveksam till den personen eftersom det indikerar att sos inte hyser förtroende /tillit till att jag gör som jag säger.

    Och det är Arbetsförmedlingens jobb att se till att ansökan kommer in till ev arbetsgivare .

    Ha förtröstan hoppas du få arbete snart lycka till..

  3. Pierre skriver:

    Jag var den första eleven och fungerar kanonbra idag.
    Integrationscoaching har hjälpt mig i mycket svåra tider.
    Integrationscoaching är en integrationskurs som syftar till att ge hemlösa och utsatta i samhället, en chans att komma tillbaka till ett normalt liv.
    Vart mål är att göra eleverna till självförsörjande och produtiva människor.
    Tryck mitt namn och kom till hemsidan!

  4. buy TryloBurn Advanced Probiotic Formula

    JOBBSÖKARLISTOR HOS SOCIALFÖRVALTNINGEN STRIDER MOT SEKRETESSEN | OSÄKERHET OCH TYSTNANDET

  5. welcome skriver:

    Thank you for some other fantastic article. The place else may anybody get that type of information in such an ideal approach
    of writing? I’ve a presentation next week, and I’m on the look for such information.

  6. Método de Sedução Alpha foi elaborado para aqueles que estão
    sendo constantemente rejeitados nas baladas, ou querem encontrar uma namorada.

Kommentera

