UNDERCOVER MIX och INSATSSTYRKANS UNIFORM SOM KULTURBÄRARE

36 rapp från pattmaja2 No more no less.

36 rapp från pattmaja2 No more no less.

Hej det här inlägget skrev jag den 13 april på min moderblogg och jag tänkte ni återigen kunde ta del av det. Jag har nämligen länge funderat på det här med uniform som kulturbärare och vilka signaler det ger. Håll tillgodo.

114 14 Kom, Qiuck Distress Code PRIO A. Jag skrev förut om den nya agent in place given som nu är på väg att implementeras.

Vi skall få Under Cover Agents, FBI style, Det är nog ballt och så och med tanke att vi har samarbete med hårda killar över atlanten så var väl inget annat att vänta. SPIA heter dom här, Swedish Police, Intelligence Agency. Bara dom aktar sig för Operation Räven så kommer det nog att gå bra. Sådana skabbiga djur är inte bra för eftermälet!

FBI Academy har förresten tränat svenska poliser att gå på god jakt en längre tid. I samband med att de skall observera spana kartlägga och beskydda oss medborgare! Glöm för all del inte att de stör oxå!

Jag undrar om det inte är någon mer än jag som har funderat på varför de flesta poliser numer har Mörkblå uniformsbyxor och mörkblå svarta tröjor.

Kan det bero på att alla poliser vill leka insatsstyrkan. Det måste ha kostat många sköna skattekronor att köpa in denna nya mundering. När hände uniformsbytet? Polisbilen kommer nog att bli en svart SUV med tonade rutor snart. Tut Tut!

Mitt ex var alldeles euroforisk efter han kom hemfrån ett informationsmöte och hade fått vetskap om att nu skulle man inrätta en insatsstyrka American style. Med svart mundering och ansiktsluva!

Han skulle söka, och nu började en FYS träning jag aldrig sett maken till, oj va han växte fort! hans favvo låt på den tiden var Bad boys, bad boys what you gonna do when they come for you! Batongen och megaliten med extra långt handtag svängde i takt! Regelbundet kollades mantelrörelser och hur han snabbast skulle kunna dra vapnet i en prekär situation! Oh Yeah!

Tack o lov kom han inte in. Jag tror att han ville arbeta Under Cover också. Han lekte under mitt täcke i alla fall! Ibland lekte vi Smith and Wesson leken! När han inte åt deg och kliade sig i naveln alltså!

Kanske var det i den ambitionen han närmade sig mig. Han gick så långt att han hjälpte mig sno (låna) en rosa crescent cykel och skjutsade mig hem i den målade bilen för att jag skulle undvika en styrfylla. Jodå kollegan var med, men exxet var yttre befäl den kvällen så han bestämde! Det var på den gamla goda tiden det.  Natten 24 april 1987 närmare bestämt. Fasligt vad åren går! Honnör! West Point Style

Återkommer strax. Skall göra ett inbryt först, går in som förstekvinna!

Sen skall jag dakta och skriva rapport om överhörningen och övriga iakttagelser jag gjort! Min Humint skall sedan loggas in i det allmänna spaningsregistret ASP! Eller så sparar jag det i kontrollantens svarta bok!

Er Kontroll Tant! / Patt maja2 alias Tindra 66,
Utgår en stund med min legend! Skall på ”jakt” i goda vänners lag 😀

Läs mina år med uniform-Klartext.

Sheriffen i värmlands dolda felstegDagens Boktips: SVERIGES LIKAS LAG: skriven av Michael Lund<

Sving into spring with me, welcome!

Sving into spring with me, welcome!

Ni har väl lite humor hoppas jag så att ingen tagit illa vid sig. För Jag känner stark tillit de flesta i uniform kvinnor som män.

Ni är många som gör ett sjuhelsikes bra arbete.

Men de som går över gränsen och skapar sin egen lag, hyser jag inte minsta respekt inför.

Och ett stort fång djupröda rosor till Michael Lundh, en f.d polis som utmanade sig själv och sin värdegrund och trädde fram och bröt en skadlig tystnad ang polisens negativa kåranda. Hedrande berörande, och starkt .

Hälsa på honom Här eller läs här där han skrivit ett debattinlägg.

One Response to UNDERCOVER MIX och INSATSSTYRKANS UNIFORM SOM KULTURBÄRARE

  1. Redigerad ska fixas, samt tillägg med ytterligare rapporter, not till mig själv!´

Kommentera

