NAMNPIRAT KÄNNER DU DEN RIKTIGA POLISEN HUSS?

sorrow lives in my heart!

sorrow lives in my heart!

Skrevs innan filmen hade premiär.. 

Jag hoppas ni haft en fin helg. I Sunnes lokala tidning Fryksdalsbygden så kunde jag läsa att Helen Tustens film tatuerad torso kommer att visas på den nedlagda teaterbiografen.

Verkligen roligt för Sunne och de som nu blir lite speciellt inbjudna .

Den värmländska kulturella eliten förärar berömda författare och författarinnor ett Selma Lagerlöfstipendium. Så nog finns det en del berömda män och kvinnor som sätter Sunne på kartan och det är vi Fryksdalingar tacksamma för..

Men ibland blir berömmelsen lite väl prålig och glittrig. Och ibland så gömmer man sig bakom lånta fjädrar!

Jag kan inte hålla tyst om det här, för det skulle vara detsamma som om jag i tyst samförstånd accepterade vad Helene Tursten gjort. Ungefär som om man inte går ut öppet med hot som Mona Sahlin gjorde i sitt sommar program. Håller man tyst om hotet så accepterar man ju hothandlingen..

Och kom i håg, jag har nära till skrattet även om det stockar sig i strupen just nu och som levde i ca 10år med den riktiga polisen vars efternamn till sin polisinspektör deckarförfattarinnan lånat? Och det var ingen dans på rosor som ni kanske läst i min blogg fått veta.

Ni som vill kan även läsa inlägget om Helene Tursten därtill var jag nödd och tvungen Läs här:

Kommentera

