UTBRÄND BLIR UPPBRÄND DÅ NOLLTOLERANS FÖRELIGGER

Kategori: POLITIK / Känsla: Arg

Publicerad: 2007-08-10 15:07

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/annette%202.jpg

Hej Igen..

Hur skall man nu komma tillrätta med utbrändheten i samhället. Det verkar råda ständigt kemisk obalans hos en del makthavare.

Vi får hoppas att de inte dras med minnessvårigheter, koncentrationsstörningar, Diffusa smärtor, Irritabilitet. trötthet, sömnsvårigheter lägre stressströskel. Och jag hoppas att ingen på väg mot utbrändhet eller uppbrändhet arbetar inom högriskyrken. Ex Kärnkraftsverk Kirurg och liknade

Även om jag kan förstå viljan att komma tillrätta med sjukskrivningstalen och underlätta för rehabilitering för denna grupp av människor så är inte nolltolerans mot utbrändhet en rimlig väg att gå. Sedan så oroar det mig att man verkar inkompetensförklara de läkare som sjukskriver människor. Vart är vårt samhälle på väg egentligen..

Nu tänker jag tystna ett tag..
George Bush har bantat två kilo och mår bra rapporterade aftonbladet så då väljer jag att delge er att han även anser att man inte utövar omild behandling. så här står det National Journal the gate från i går..

Detainees.

”We don’t torture,” Bush declared, after being confronted with a New Yorker article examining the CIA’s interrogation techniques. The president said he had not seen the article. He also refused to predict when the Guantanamo detention facility would be closed, and blamed the delay on foreign governments’ reluctance to take in their own nationals.

jag tycker ni kan läsa den här artikeln därifrån oxå..

Bush To War Critics: It’s Al-Qaida, Stupid

Jag hoppas ni får en riktigt bra helg.. Jag återkommer någon gång under nästa vecka..
Nu softar jag till ZAPPA Titties and beer..

Tindra-Annette

Kommentera

