JAG HOPPAS FORSKNINGEN ANG OMSORGSTRÖTTHET UTÖKAS

Kategori: SAMHÄLLE / Känsla: Arg

Publicerad: 2007-08-12 12:44

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/annette%202.jpg

Som ni vet så har jag benämt begreppet omsorgströtthet några ggr. . Jag är osäker på om det fenomenet är beforskat och utforskat  i någon mer omfattande studie  här hemma i Sverige.

Jag har letat upp en länk som jag tyckte verkade bra och det är min förhoppning att kunniga tar tag i det här fältet.
Läs här..om Compassion Fatigue

Det är lömska symptom som påminner om utbrändhet, och kan även drabba närstående till de som arbetar inom vård,omsorg polis räddningstjänst samt försvarsmakten och hjälparbetare runt om i världen och hemma i Sverige

Idag finns mina tankar just hos dem som nu förbereder sig att göra en insats för freden i FNs regi och kanske är på väg till Darfur och till dem som ingår i Ishafsstyrkan i Afghanistan.

Och jag påminner om Fredbaskrarna och deras Kamrathjälp..

Glöm dem inte de behöver vårt stöd. De fortsätter nämligen att försöka vinna tillit och lokalbefolkningens hjärta runt om i världen

Glädjande är nu att Vår Försvarsminister Mikael Odenberg tillsatt en utredning för utformandet av veteranpolitiken Utredarens namn är Allan Widman Folkpartiet, Jättebra.. …Läs här..

FREDSBASKRARNA-KAMRATHJÄLPEN
Kamrathjälpen till fredsbaskrarna PG 444 08 91- 2
Tindra-Annette
https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Hugin%20o%20Munin%20i%20gult%20o%20bl%E5tt.jpg 
Bilden får symbolisera våra hjälp och fredsarbetare runt om i världen.
Foto: Felicibelle,

Kommentera

