0650 SVTs GODMORGONSOFFA OCH HELENE TURSTEN

eh…Tjena.. (redigerat 2013 04 18 )

Var uppe med tuppen och kollade tvbrus såg att Namnpiraten Helene Tursten fick sändningstid i rikskanalen SVT dessutom.

Jag väntade med spänning på spjutsspetsfrågan..

Manusredaktören gled undan och ville inte berätta om hur hon format karaktären.

Däremot fick vi höra om att hon känner en hel del poliser. Jag mådde inget bättre efter det inslaget. Och efter ha sett filmen tatuerad torso på filmstaden i Karlstad i lördags så har jag fått brottas med en hel del otrevliga tankefigurer. Det är så det kan bli om man traskar i minnenas allé.

Filmen tyckte jag hade kopplingar till obducenterna och Cathrine da Costa mordet men det är nog en illusion iscensatt av någon gul kanariefågel.

På fackspråk kanske det skulle kunna förklaras som magiskt tänkande eller att man dissocierar.. Jag ser förmodligen mönster som inte finns.

Kanske är min vanföreställning och villfarelse att mina tvillingdöttrar och att deras pappa är polis. En fiskal som lystrar till tillmälet Huss. Jag är nog inte mamma överhuvudtaget.

Jag vet inte är fruktansvärt osäker om jag fortfarande finns till och om jag har egna minnen. Tror jag omvandlar detta till ytterligare förträngningsmekanism, och fortsätter mitt magiska tänkande. Kanske jag projecerar obehagligheter från förr.

Tvångströja samt fysiskt och mentalt spännbälte önskas. Ring doktor Kotenhoff han kan väl ge mig lite psykofarmakagodis, Haldol har jag hört hjälper. Är inte han kvar kanske någon ättling till dr. Thulin kan dosera lite insulinchock. Gärna i kombination med Tryptizol, Anafranil och något trevligt som Nozinan och Lergigan.

Trippeldos vill jag ha, så att min hasande gång inte förvinner. Er singoalla driftkuku



One Response to 0650 SVTs GODMORGONSOFFA OCH HELENE TURSTEN

  1. uppdaterad med bilder 2010 01 17.

    Och nu 2010 kan jag glädja mig med att det kommer bli en översyn av namnlagen.

    Kommer att bevaka det som en hök, samt lägga mig i.

Kommentera

