NAMNPIRAT! DU ÄR INGEN ROLIG DANSPARTNER

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/beja%20l%F6%F6v.jpg

Här i min hemliga trädgård kan jag höra Venus moder gråta, Afrodites tårar.

Jag lyssnar på min cortisolbossanova, och minns. Vargtimmarna ylar som ekon i mitt huvud, och sekundvisarna i mörkret bländade mig. Salta tårar strilar som sommarregn, nedanför mina kinder. Jag skakar och har frossa. Det smakar av järn i munnen.

Det är klibbigt. Någon sitter på mitt bröst.. jag kan inte andas. Får inte luft. Jag vill dö..kastar mig fram och tillbaka. Lukten den sura lukten..kväljande bedövande. Stark frän, smutsig. Lortig..

Varför.

Jo, För att kavaljerskor och kavaljerer tjuvat min historia och cinematografiskt och litterärt beskrivit det liv som var min högsta önskan att få leva. Och Brobyfolket tassar med.

Och med hög svansföring springer de runt i kulturkarnevalen. I hyckleriets tassemarker. I sin infantila jakt på evi gläja, och mimar sin hycklande svanesång. Kasperteater och narrspel.

Tänk att få bo i  villan tillsammans med mannen jag älskade. Tänk att få ta hand om våra döttrar, att komma hem från arbetet och ta hand om den familj vi skapat tillsammans.  Min historia är tyvärr av annat slag!..Slag sa jag!..Hörde du det Helene! Slag! Spott och sinkadus, men det är min Batongpolka.

Jag undrar vem Sintram är i denna tvillingsaga, sitter det någon avundsjuk sladdertacka som pekar finger i denna olustens schottis. Va, sitter det en människa någonstans och frossar i mitt elände.

 inte nog med att du dragit in mina döttrar, och en Värmländsk  polissläkt. Du har även indirekt dragit in min mamma.  Min mamma som fått stå ut med så mycket.

Mamma Berith tänker på sin konstnär ,och sin soldat Mario Ernest Rodriguez, adress okänd. Och jag tänker på några som ännu får lov att dansa och som fortfarande bor i mitt hjärta.

Er andra har jag satt i karantän på livstid. Utanförskap kallas det.

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Me%20in%20da%20wood.jpg 

Kommentera

