VREDE ÄR KÄRLEKENS SPRÅK DÅ NÅGOT MAN ÄLSKAR SKÄNDAS

 

Tindra66

Tindra66

Namnpirat med stentur, Vrede är kärlekens språk då något man älskar skändas. Rolf Edberg.

Klart jag är arg. Jag är hederligt svenskt förbannad. Får man vara det, utan att man skall betraktas som utagerande och halvgalen. Är det farligt att tala om hur man känner sig. Måste man vara tyst.

Och jag undrar vidare, varför det är viktigare att Kändisar får lov att bli arga och känna sig lite mer ”kränkta” än en vanliga människa. Då skriver tidningar spaltmeter. Jag läste artikeln om Martin och Dilba.

Han hade ju i alla fall den goda smaken att inte namnge någon i sin biografi. Och hon har möjlighet att stämma för förtal. Jag är bakbunden och maktlös.

Kan inte göra något för då betraktas jag kanske som besatt. Och omgivningen kan skylla på att hon är lite psykiskt instabil. Inget att bry sig om. Det jag känner, det känner jag. Men jag försöker vara mitt bästa jag.

Jag är så ledsen, och så uppgiven, och så infernaliskt trött, mentalt ang  namnpirtatens tilltag och  bombardemanget om den nya kvinnliga filmpolisen Irene Huss.  Det väcker hemska personliga saker till liv. 

Hoppas ni läsare förstår det.

Tvillingarna Broström-Huss.

Verba Volant, Scripta Manent,
Det talade ordet förgår, det skrivna består!

Kommentera

