SLUTA MED DET OCOOLA SALSATUGGET MAUD OLOFSSON

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/B%E4ver3.jpg
snow.blogg.se/images/p1010014_1173129465.jpg

Jag tycker att det är dags att Vår vice statsminister Maud Olofsson slutar med sitt ocoola salsatugg och kliver upp ur sumpbäverns och hybrisens träskmarker

Men vi som bor på landsbygden då som måste pendla och ta bilen då vi blir erbjudna arbeten på annan ort. Det är inte alltid det finns tillgång till miljövänliga kommunikationer.

Läser Näringsminister Maud Olofsson och Miljöministerns Andreas Carlgrens och Eskil Erlandssons och Åsa Torstensson Artikel i DN debatt där det berättas hur mycket som satsas på de hållbara städerna.

Men om man fraktar Afrikanska sopor upp till Norra Sverige och tycker det är miljövänligt så ger inte jag så mycket för denna artikel.

Påminner lite om det här som jag läste alldelses nyligen då jag nätfiskade. Jag vet inte men jag tycker det är något väldigt bekant över utspelet. Och det andas Richard Florida, Gaining from Green Management: Environmental Management Systems Inside and Outside the Factory men att man döpt om konceptet till att passa det Urbana statslivet eller så påminner det om det här..blir lite osäker..

Urban environment introduction Från EEA european enviromental agency

While cities are often seen as a huge drain on the environment, in many ways, concentrating large numbers of people is positive land use and energy consumption per person are lower, for example, while waste treatment systems benefit from economies of scale.They are not, on the other hand, always a positive experience for those living in them

Urban dwellers suffer from greater levels of air and noise pollution as well as less access to open space and fresh water.
Cities are certainly a major factor in the environment and in Europe as a whole – some 70% of all Europeans live in them. In fact, urban areas actually account for 25% of the EUs total territory.

Unfortunately, that percentage is growing much faster than the population. This urban sprawl reduces the environmental benefits and raises the costs of cities, particularly through the increased use of private cars and land.

This section therefore looks into the detail of how cities affect the environment, how the urban environment affects those living in it, and how new initiatives can improve both.

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/B%E4verdamm.jpg
Centerns Bäverträsk och stämmorapport!

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: