VATTEN VATTEN BARA VANLIGT HÅLLBART VATTEN-NY VATTENPOLITIK TACK

Kategori: SAMHÄLLE / Känsla: Arg

Publicerad: 2007-09-03 14:45

http://www.tindra66.sprayblog.se/upload/Me%20in%20da%20shop
Borde vi inte utmana de företag som säljer buteljerat och importerat vatten.

Jag kan ju personligen tycka att en del av den eventuella vinsten oavkortat skall gå till de som inte har så mycket av denna bristvara.

Pr och reklambyråerna och deras spindoktors kan väl i sitt informationsopererande se möjligheten för en sådan H2Okampanj.

Man kanske skulle kunna kalla detta för ett tungt vatten brus.. ;=)

Två flugor i en smäll om jag säger så. De hamrar ju omsorgsfullt in andra budskap.

Jag tycker att frågan är oerhört viktig. Och jag är för frihet att få dricka det buteljerade vattnet.

Men jag köper hellre en vattenflaska från ett företag som kan tänka sig att ge en del tillbaka till de fattiga länder som inte har tillräckligt av detta genomskinliga guld..

Och jag hoppas att Loka eller Ramlösa kanske kan inleda en kampanj där några ören kan gå till dessa behjärtansvärda ändamål, inte bara ören gärna en krona eller mer. Det har vi flaskvattendrickare råd med eller?

Och pantar vi dessa flaskor så kan vi väl panten gå tillbaka i en vattenfond. Vi behöver inte denna krona eller kronor. Inte om det kan bota någon sjuk eller hindra någon att dö av uttorkning.

Ni vet många bäckar små.
 

Maud *Bävern* Olofsson kunde väl sluta bygga på sitt varumärke ett tag. Hon är välkommen att göra något långsiktigt och hållbart för vattennäringen annars kanske den *Gröna* Centerrörelsen slammar igen. Bävrar är bra på onaturligt dammbygge också..*S*

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/B%E4verdamm.jpg

Och jag undrar om det är intelligent hållbarhet och miljövänligt att frakta sopor från Afrika för att omvandla till hållbar enregi i norra Sverige! Men jag kanske tänker fel här..

Er Madame
Eviane Perrier
Jag lägger upp den här sidan..Welcome to the Financing Water for All website!

Kommentera

