GÖRAN LAMBERTZ, JK, INSER ATT 70ÅR ÄR FÖR MYCKET

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/avlyssning.jpg
Ibland blir blir man så nöjd och glad.

Zappade runt på texttv igår och fick veta att Jutitiekanslern Göran Lambertz tycker det är tänkvärt att utreda om det verkligen är befogat att sätta 70årig hemligstämpel på banden. TT: Men regeringen säger ju att behovet finns, litar du inte på regeringen?– Jag tycker att man bör belägga det lite bättre och klara ut vad sekretessen egentligen handlar om.Det här är en fråga om att lägga sekretess i så lång tid som 70 år och då bör man ha ett bättre underlag.

Tidigare har kammarrätten i Stockholm med vissa invändningar sagt ja till regeringens förslag.

Och när jag läser hans motivering i DN så blir jag mer och mer övertygad om att vi går mot rätt väg i hanteringen i tsunamiärendet.

Ni som följt min blogg vet ju att jag har haft mina åsikter runt själva hanteringen och sekretessens längd. Och det råder väl ingen tvekan om att den låga ansvarskompetensen hos en del,  har lämnat sår. Inte bara hos de drabbade av flodvågskatastrofen men också i vissa delar hos folkhemssjälen.

Och jag vidhåller att man bör inrätta ett organ Som påminner om USA’s CREW Citizens for Responsibility and Ethics

Tindra-Annette

Kommentera

