MONA SAHLIN HAR CHARTRAT EN RÄTTVISECOACH

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Mona.jpg
Coach=galavagn.

Jag tittade på Mona i Rakt På med KG Bergström igår. Ni som följt bloggen vet att jag är ambivalent gentemot Socialdemokraternas ordföranden Mona Sahlin. Hon skulle få en ärlig chans. Men nu är jag ännu osäkrare.

Tänkte att jag skulle försöka lyssna med ett öppet sinne och glömma det jag läst, och det negativa jag skrivit om henne. Och jag tyckte det lät fint det hon sa om att hon vill att väljarna skall tro mer på politiken än på personen.

Ja självfallet,  men Mona, du är faktiskt budbäraren av rosornas politik. Och du får nu ta konsekvenserna av tidigare regeringstyre. Socialdemokraternas ordförande var dessutom otroligt vag i de frågor som jag hade velat att hon talat klartext.

Dvs. Hur Socialdemokratin i opposition tänker bryta arbetgivarnas motstånd gentemot att ta in oss med sämst förutsättningar för att få ett arbete. Samt hur de tänkt förbättra arbetsmarknadspolitiken. Även om det är tre år till nästa val så måste något hända, det var väl måndagens manifestation i Stockholm och Göteborg ett bevis för.

Hon svarar politiskt svävande att man arbetar med frågan men räcker det. Jag vill veta. Jag kanske inte bor i de förorter du tänkt besöka med ditt chartrade Rosentåg

Mona du har ju suttit i lagstiftande och styrande ställning sedan 80talet. Du var med och utformade politiken som ni förlorade valet på och så här skriver SVD

Hon har haft plats i partistyrelsens verkställande utskott sedan 1992, hon har varit partisekreterare, och hon har i tur och ordning varit arbetsmarknadsminister, jämställdhetsminister, vice statsminister, biträdande näringslivsminister, integrationsminister samt miljö- och samhällsbyggnadsminister.

Så nog har du och partiet större handlingsutrymme än det du presenterade igår. Fimpa ciggen, du rosenkonduktör och vässa rosentaggarna!

Kommentera

