OM MANI PADME HUM! MITT STÖD FÖR BURMA!

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/buddha22.jpg
(Tack Margareth, MOA, för lånet av din bild)

Om mani padme hum!  (klicka)

 ཨོཾ་མ་ཎི་པ་དྨེ་ཧཱུྃ་

Án ma ni bát mê hong 

 ॐ मणि पद्मे हूँ; 

 옴마니반메훔

 Läs: vad SVDs skriver:   Demokrati, demokrati, ropar de protesterande i nya marscher på tisdagen.

Jag Mässar inom mig OM MANI PADME HUM och deltar i munkarnas bön.

Låt oss bli fria från tortyr, låt det bli fred i hjärtan och sinnen när vår vänlighet sprids runt världen, sjunger munkarna, enligt AFP.
 

Aphrodites tårar

Här min hemliga trädgård av drömmar, kan jag höra,
Venus Moder gråta. Aphrodites tårar
 

Dessa tårar som lämnar henne så försvarslös och så full av rädsla. Jag vet, att dessa tårar hjälper henne att växa och att läka.

Tacksamt omfamnar hon den ljuva stunden av stillhet
Och läkningens helande process tar sin början.

Hon minns tidernas Begynnelse
Stunden då vintergatan älskade solen.
Vintergatans födelse. Stunden då Budda sträckte ut sin hand mot den vackra Gaia.

Om du lyssnar noga till vindars sus, kan du höra hennes namn

MAYA (klicka)

Tillägnas Demokratiprocessen för Burmas folk.
OM MANI PADME HUM.   Klicka och läs DN.

Kommentera

