NYA AVDRAG LEDDE INTE TILL NYSTART FÖR PIGOR

https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/madamemim_Hus%E5ll.jpg

Maud Olofsson är osedvanligt tyst angående de husållsnära tjänsterna

Att det inte skulle bli något större genomslag för pigavdraget kunde jag konstatera redan då jag skrev om nyborglighetens lilla piga. Då ansåg jag att det på sikt kunde hämma samhället på innovationer.

Nu blev det så att nyskapelseförmågan verkar det inte vara något större fel på.

Och vi har det senaste året uppmärksammat ett nyfriskt och kreativt sätt att försöka lura statskassan på lite pengar. Flyttstädning istället för möbelflytt.

På krogen vet jag att man kunde vara lite vidlyftig och slå in dessert i stället för irish coffe, om den som representerade inte ville att spriten skulle stå synlig på fakturan. Och det här är ju ungefär samma sak. Samt att det är ett lysande exempel på att det inte går att importera förslag hur som helst.

Nu är jag oerhört nyfiken att få veta hur Alliansen med Maud Olofsson och Centern kommer att vaxa upp reglerna och polera sematiken samt nyformulera reglerna för en nystart.

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/knatte%20fnatte%20och%20tjatte.jpg

Kommentera

