POLISER GNISSLAR OCH GNÖLAR

https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/batgirl.jpg

Jag är fruktansvärt irritabel just nu och det är att jag stör mig på att yrkesverksamma poliser ofta och med stor regelbundenhet klagar på varandra och de olika organisationerna inom organisationen. Hederligt gammalt revirpinkande.

Det verkar som det är en sorts yrkesskada. Jag läste ett blogginlägg i början av min bloggkarriär där en kvinnlig polisinspektör beskrev hur hon verkligen njöt och fick adrenalinpåslag av åt att klämma åt en sprutnarkoman vid en känd adress. Jag trodde inte det var sant då jag läste det.

Tjänsteutövande poliser borde börja med att ta egenansvar och vara öppet mer självkritiska. Många gnäller och gör sig själva till offer i sin egen arbetssituation. Inte alla men många.

Polisen hånar och häcklar allmogen och media på debattforum för deras bristande insikter. Flertalet fiskaler anser att ingen mer än de som arbetar inom ordningspolisen eller burit uniform kan  förstå hur polisarbete ska och bör bedrivas.

Ofta vill uniformerade vänner av ordning ha beröm för att de upprätthåller lag och ordning. Dvs gör det arbete som de de själva valt samt är ålagda att utföra. Det är ungefär som att ge ett barn beröm då det bajsar vid potträningen.

Just nu är jag måttlig med lovorden då jag har fått klart för mig hur vissa poliser ser ner på människor och kollegor. Det var ingen rolig läsning. Om det är så jävla jobbigt sluta och säg upp er omedelbart. Det är ingen som tvingar er att vara kvar.

Högaktningsfullt
Laura Nickel. Ert salt i köttsåret.

Kommentera

