BURMA- NEJ VI HAR INTE GLÖMT ER

 

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/BURMA%20TYSTNAD.jpg

Det var länge sedan jag skrev något om Burma nu, men jag och många med mig har inte glömt det som skedde i September. Jag var just inne på hemsidan Burmese Bloggers w/o Borders som jag tycker vi bloggare skall stödja.

Jag har precis läst en artikel om en resa som gjordes av en liten delegation som kallar sig Buddhist Peace Fellowship som besökte Burma och Thailänska-Burma gränsen. Och så här skriver de delvis i sin artikel. Läs hela artikeln den är mycket intressant.

The generals want the international community to believe that everything has returned to ‘normal’, that Burma is safe again for tourists, and that the disorder from the protests is over. But the ‘normality’ for Burma under the military regime is a state of fear and repression. This verbal whitewash from the regime was very different from what we learned from the people we met.

OM MANI PADME HUM. Och låt oss hoppas att de får ett bra 2008 och att det burmesiska folket är ett litet steg närmare hållbar demokrati.

A Journey from Rangoon to Mae Sot on the Thai-Burma Border: Burma is Not Back to Normal

Kommentera

