FREDSSAMTAL UNDER TRÄDET

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/olivtr%E4d.jpg
Under the Tree samlas de för resonemang sa Jan Eliasson då han samtalade i TV4 om sitt arbete i Darfur.. Under trädet träffas de olika rebellfraktionerna och de etniska grupperna för att försöka nå försoning och nå en hållbar lösning så att konflikten kanske kan få ett slut

 I SVD för några veckor skrevs”JEM är en av de rebellgrupper som vägrade komma till fredssamtalen om Darfur som hölls i Sirte i Libyen i november, under ledning av FN:s särskilde sändebud Jan Eliasson

Jag skickar därför mina omtankar till de män och kvinnor som har fred och bistånd som yrke både här hemma och utomlands . Inför 2008-2009 så hoppas jag att det kanske kan gå att genomföra min idé om att plantera ett fredsträd i Rottneros Park.  Det som ett bevis på vår uppskattning samt för att hedra alla de män och kvinnor som arbetar med dessa oerhört svåra och komplexa frågor.

Insändaren i NWT och medborgarförslaget till Sunne kommun är är i alla fall mitt sätt som medborgare att säga Tack till er alla för att ni bidrar till att göra världen till en bättre plats för kommande generationer.

Och om jag får önska mig ytterligare en sak inför framtiden så är det att skolorna genast inför ett obligatoriskt ämne från åk 1 som heter konflikthantering.

DN: Darfurs soldater får blå baskrar

Darfurrebeller: Vi angrep oljefält

Insändare Nwt
:Plantera ett fredsträd i Sunne
.
Rottneros Park

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Rottneros2.jpg
Kommentera

