ROSENDROTTNINGEN MONA TAGGAR UPP. BRYSK UTVISNING AV NUDER!

https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/sn%F6vit%20och%20de%20sju.jpg
Uppdaderat 14.24
Jag ger er ett utdrag från ett inlägg jag skrev i början av maj då jag lyssnat till Monas 1.a majtal. Att jag har svårt för Mona Sahlin det vet ni som följt bloggen och tidvis har jag varit bitsk mot henne. I maj skrev jag så här ngt redigerat

Mona öka din och er mentala storlek, och ta Per Nuder och er skuggbudget med på långsemester. Glöm inte lämna nycklarna till folkviljans palats på bordet. Ni kan logga ut från era intranetkonton också.

Jag sitter så klart och småler nu när Mona Sahlin skapar sitt dreamteam, vilket hon även gjorde då hon blev tillsatt som ny partiordförande. Fast vi människor har kort minne. Jag kommer i alla fall ihåg att hon utsåg bl.a. Ulven Ulvskog och kronans Messing som sina kuttersmycken.

Idag är jag tvungen att ge Mona en stilpoäng för sitt mod. Men jag förstår inte mediatraumat, och jämförelser med fd försvarsminister Odenbergs avgång. Socialdemokraterna är i opposition och behöver förnya sig..nu på presskonferensen så uttalar Mona sitt orubbade förtroende för Nuder?
 

Jag såg förresten en krönikör misstänka att det var planerad läcka som gjorde att det här blåstes upp och jag är benägen att tro detsamma. Jag sa det till en bekant igår då vi diskuterade ämnet. Och det var ju inte det snyggaste utspelet från Rosendrottningen. Men måste hon ta i med hårdhandskarna så måste hon. Nuder verkade ju ha cement i byxan och vara tondöv som Stig Malm uttryckte sig i analysen från soffan i morse.

Perssons kronprins blir säkert värvad av Rosenfursten. De två kan fortsätta smida machiavelliska maktplaner från utsiktstornet ute på torp. På Gubbhyllan lär han inte bli långvarig den politiske karriäristen.

DN Man borde ha hanterat frågan internt”
Man kan bli röd i ansiktet för mindre
Aftonbladets lena Mellin Brutalt, effektivt – Sahlins stil fungerade

SVD Statsvetare inte förvånade

SVD Nuders ”avgång” är ingen statsangelägenhet


Andra bloggar om Nuder
Mona Sahlin

5 kommentarer till ROSENDROTTNINGEN MONA TAGGAR UPP. BRYSK UTVISNING AV NUDER!

  1. Joakim skriver:

    Tycker att Mona skött det hela fruktansvärt dåligt. Det är pinsamt. Hon visar en total brist på ledaregenskaper.

  2. Hej Joakim och tack för kommentar, trevligt

    Jag är benägen att hålla med vad gäller hennes ledaregenskaper så är jag enig och jag har inte varit så snäll ang det. Hon borde ha stigit åt sidan och lämnat över stafettpinnen till någon annan förmåga.

    Nu kommer det säkert att bli en diskussion bland den stora andelen som inte ville ha henne som partiordförande. Och det vet Nuders anhängare. Det var det jag menade med stilpoäng för mod. Inte att det var stiligt skött. Där är jag enig med DN och SVDs analyser..

    Hon kan förlora stort på det här så det är en risktagning, men jag antar att det är förankrat bland de tunga namnen som stöttar henne, annars hade hon knappast vågat göra det här..

    Hoppas du får en fin helg och ni andra läsare oxå.
    Annette

  3. Blod skriver:

    Azzå, ni lever i fantasivärlden Per Nuder har INGA anhängare således är det ingen som bryr sig. Däremot betyder väl detta att många som ogillat Nuder nu kan tänka sig att återvända till sossarna. Att man inom politiken gör sig av med vissa personer är inget underlig heller ovanlig. Dessutom skall Sahlin göra förändringar på något i sitt parti måste hon göra det nu och inte en vecka innan valet. TALA OM STORMEN I VATTENGLASET!

  4. Blod skriver:

    Var lite otydlig i min kommentar. Jag menade förstås att somliga i MEDIA som förstorar upp det här måste leva i fantasi världen som trummar upp denna politiska rockad som något märkvärdigt och stort när det i själva verket är en psedohändelse.

  5. Jodå Per Nuder har anhängare. Tyvärr! Och som jag skrev i inlägget så ska det förändras, Som jag skrev de är i opposition och och behöver förnyas. Det gäller även alla partier´. Kan jag tycka. Ang att det är en pseudohändelse. Ja, där är jag benägen att hålla med.

Kommentera

