DET NARCISSISTISKA VARUMÄRKET

 

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/svarta%20betty%20b.jpg
Procter&Gamble
har precis sparkat en medarbetare för att han bloggat något olämpligt på sin privata blogg. Undrar om inte en del av de medarbetare som ojade sig dels i resumé samt ledningen inom P&G lider av det diffusa symptomet, varumärkesnarcissism.
Jag tycker inte att HR och informationsavdelningen agerat som professionella aktörer gentemot sin medarbetare. De borde ha valt att betrakta honom som en professionell aktör. Det borde väl vara en prioriterad målsättning likväl som att framsälla sig som lokala och globala aktörer.

HR avdelningen anser jag även bör reflektera över om det var bästa tänkbara genomförande att sparka sin medarbetare för ett simpelt blogginlägg, som han dessutom kunde radera bort. Oavsett innehållet i bloggen som jag inte läst så bör det inte gå till så här. Och jag är oroad och skrämd för det här är bara toppen av isberget. Bloggaren the real mymlan tycker jag sammanfattar det mycket bra

”För det här handlar inte om Bringéus. Det handlar inte Procter&Gamble. Det handlar inte om transparens heller. Det handlar om yttrandefrihet. Det handlar om demokrati”

Det finns inget nyskapande i den svenska avdelningen av företagets agerabeteende. Däremot kanske det fanns det hos den medarbetare de nu valde att utesluta.

P&G har förlorat en kund från och med nu, för jag använde en del av deras produkter.

Pringleschipsen har jag aldrig varit riktigt förtjust i eftersom de smakar syntetiskt. Som tur är har jag aldrig gillat escadas parfymdofter så det blir inga problem att avstå från dem.

JMW Kommunikation; BEFRIAD ZON: Att avskedas för sitt bloggande – paradigmskifte som sagt…

Lästips: The See-Through CEO

Att behålla de bästa

Social Media 2008: Blogger gets fired – who to blame?

Brand narcissim

Radically transparent 1.a kapitlet

One Response to DET NARCISSISTISKA VARUMÄRKET

  1. […] När jag kom hem igår så slängde jag mina wella stylingpreparat och andra hygien produkter från det narcissistiska varumärket. […]

Kommentera

