Chockdoktrinen, mk ultra och ride like the wind med christopher cross

Film: Evidence of Revision handlar om MK ultra och lite annat ca 1.20 lång.

Känner mig dränerad..sträckläste Naiomi Kleins nya bok Chock doktrinen i helgen.  Gripande och skrämmande intressant. 

I synnerhet första kapitlet som handlar om tortyrlabratoriet under kalla kriget dvs MK ultraprogrammet som CIA hade för att utveckla sina kreativa förhörsmetoder.

Eftersom min mamma har genomgått elchocksterapi på 60 talet i en serie på 12st. så blev det en mäktig läsupplevelse. Hon mumsade mallerol och andra godsaker som ritalina, fick insulinchock och annan kreativ terapi.  Jag rekommenderar verkligen boken..

Jag ringde till min mamma för att fråga vad och hur hon upplevde sig efter behandlingen.

 Hon svarade att varje gång hon vaknade efter hjärnströmmen så kom hon i princip ihåg endast tre ord. Mamma Pappa och Annette.

Det tog många år innan hon mindes delar av sitt liv igen.  Läsandet och skrivandet försvann för henne. Och det tog många år att träna upp det igen.  

Kommentera

