RÖDA ROSOR FÖR REGERINGENS VISION OM NOLLVISION FÖR SJÄLVMORD

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/roda-rosor.jpg
I morse såg jag på nyheterna att Regeringen lagt fram ett förslag om Nollvision, ang. självmord. Jag tyckte det var bra redan då jag läste om det I dn i februari. Och ni vet att jag förordat ett förslag som har en liknande tanke gång och det är nolltolerans mot självmord i häktet

Vi är många som vet hur det är att bära sådana mörka dystra tankar. Och även vi måste ta vårt ansvar att förmedla oss till någon i omgivningen när det känns så svårt att man vill ända sitt liv. Så visst går det här att förebygga.

Den politiska visionen ställer jag till fullo upp på. Och därför så är Regeringen värda ett stort fång djupröda rosor för det förslaget från vår folkhälsominister Maria Larsson

Mina tankar går även till alla de anhöriga som förlorat någon, jag har stor förståelse för vilken smärta det vållar.

Första-hjälpen mot psykisk ohälsa

Regeringen satsar pengar på barns och ungas psykiska hälsa

Hjälp på Nätet via Bloggen och psykolog Stefan Sundström som driver Kropp,själ och samhälle. Här finns möjlighet att ställa frågor. m.m

Kommentera

