Längtan och glömska och om att minnas!

Sunne är ljuvligt just nu. Tycker det är underbart med solens första riktigt värmande strålar. Känns som att jag får ladda batterierna ordentligt.

Men jag längtar till mitt ”smultronställe” i Stockholm där jag lapar sol som en en liten ödla i en bergskreva för att hålla värmen. Där jag finner ro och kan vila och njuter av den vackraste utsikt jag kan tänka mig!  

Jag kommer att titta ut över riddarfjärden. Dricka bubblor och äta gott på min favoritkrog, där min favorit musik brukar spelas.

Sedan skall jag strosa de gator jag älskar och har vackra minnen ifrån. Titta upp mot våningsplanet, där jag brukade arbeta. Gå förbi ett speciellt hotell och minnas en fantastisk människa som lärt mig mycket. 

Kanske går jag in i baren och tar en drink, be att de sätter på skivan med Stan Getz och spelar ”girl from ipanema”, och skåla för min vän. Så som vi brukade göra just i den baren.

Snart så åker jag dit och under tiden jag väntar, spelar jag en av mina favoritlåtar. I keep Forgetting med Michael Mc Donald.

 

Stan Getz & Astrud Gilberto 1964 The girl from Ipanema

Kommentera

