A BEAUTIFUL MIND-EN UNDERBAR FILM

Uppdaterad..2008 04 15

-filmen avnjöts och tänk att Sol också är en gemensam nämnare mellan min mamma Beja Lööv och John Nash. Hon skrev ark efter ark med uttrycket sol i balans, sol i balans och en massa ettor och nollor.

När jag var liten och satt i hennes knä så pickade hon på min rygg. när jag frågade henne vad hon höll på med sa hon. -jag programerar dig för du är en datamaskin. Sorgligt men gulligt på samma gång.

Lilla mamma vad du fått stå ut med mycket!
Läs gärna mina år med uniform-skammens livre. Sol i balans och Beja Lööv

./.

På söndag går en av mina favoritfilmer i tv4. Det är A Beautiful mind.  När jag läste om Nobelpristagaren John Nash blev det en dörröppnare för mig, då jag upptäckte att även han var drabbad av schizofreni.  Det ingav hopp! Jag brukar gå till hans hemsida och titta i bland..

Gör det ni också! Han är verkligen en hjälte! Här kan ni läsa mer om honom..

Det finns en scen i filmen som jag alltid blir lika berörd av, och det är när John Nash’s kollegor lägger ner sina pennor vid hans bord. 

Så på söndag ska jag bunkra med popcorn och mysa i soffan och se på en av mina favoritfilmer all times!

Hennes sätt att bemästra rösterna var att skruva upp radion för att överrösta dem. Det gav henne en stunds vila, någonstans förstod även hon att hon var tvungen att lära sig leva med dem.


uppdaterad 2009 10 20 med ett klipp om den enastående John Nash A Brilliant Madness Part 1
de andra avsnitten finns på tuben

2 kommentarer till A BEAUTIFUL MIND-EN UNDERBAR FILM

  1. uppdaterad med ny länk om den enastående John Nash.

Kommentera

