FINNS SÄKER FUSION-SAFE FUSION GENOM LASER SNART?

Felicibelle besöker NASA.
https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/astrounato.jpg
Medan krigsränkarna i Pentagongruvan smider lite planer ang att ta herraväldet över energitillgångarna i mellanöstern så kan ju vi oinvigda spekulera i vilka priser råvaruoljan har 2020.

Just därför därför roar jag mig all fall med att fundera i om inte missilskölden som iscensatts av den nuvarande presidenten i Vita Huset är ett led i att även försöka ta herraväldet i rymden oxå.

Det är väl bara att hoppas att det som kallas safe fusion kan bli en realitet och energitillgångarna säkrade. Jag letade fram lite artiklar jag vill dela med mig av angående det här fältet. Och ni vet sedan tidigare att fusion och laser intresserar mig. 

 Och jag bjöd ju in Boysen från E-ring på ett fusion party med shakatak tidigare, så jag repriserar väl den invitationen..They are invited to a laser party, to do some nice moves and grooves!
Lästips klicka : A multinational project led by British researchers aims to use a high-power laser to reproduce the physical reaction that occurs at the heart of the sun and every other star in the universe – nuclear fusion. If the project succeeds it has the potential to solve the world energy crisis without destroying the environment.

Läs även:om ”HiPER is a proposed European High Power laser Energy Research facility dedicated to demonstrating the feasibility of laser driven fusion as a future energy source. HiPER is being designed to enable a broad array of new science including extreme material studies, astrophysics in the laboratory, miniaturised particle accelerators and a wide range of fundamental physics research”

Besök: ITER is a joint international research and development project that aims to demonstrate the scientific and technical feasibility of fusion power.

Shakatak Invitation! The boys from E ring are invited! 🙂
Kommentera

