”DEAR OLD STOCKHOLM” WERMLANDSVISAN I JAZZIGARE UTFÖRANDE


Jag tittade på tv2 igår, och programmet om Wermlandsvisan. Och vill ju bjussa på den i en jazzversion. Letade givetvis efter Stan Getz på jotuben men vi får hålla tillgodo med den här versionen istället..

Favoritversionen av visan är med Monica Zetterlund, men hittade den inte!

När jag arbetade på krogen så fick jag alltid ta de kvällar det var jazzafton i restaurangen på Café Artist -en del har ju svårt med den genren, men jag njöt i fulla drag.

 Som barn lyssnade jag alltid på Leif Smokering Andersson innan jag skulle sova. Så att lyssna på jazz  är väl en sorts trygghet för mig antar jag.

På tv sa journalisten  att Värmlandsversionen är lite barskare än de andra ursprungsversionerna och jag är nog benägen att hålla med.

Kanske är jäntorna I Värmlandskogarna lite barskare, vad vet jag 😉

3 Responses to ”DEAR OLD STOCKHOLM” WERMLANDSVISAN I JAZZIGARE UTFÖRANDE

  1. Uno Nilsson skriver:

    Moncia Zetterlund!!! Finns det bättre, eller fanns… Jo, hon finns i mina skivhyllor, vi lyssnar ofta ofta. Jag älskar …å så han som ingen vet… Värmland, jazz, musik och text i samma paket. För litet jass nuförtin, men om du lyssnar till ”spanarna” i P1 vankas alltid jazz som pausmusik. kram

  2. Hej BabaU, Jag håller med hon är och kommer alltid att förbli min stora musikaliska förebild. Åter en människa som fick lämna oss alldeles förtidigt.

    Ja han som ingen vet tillhör en av mina favoriter, lyssnade faktiskt på den innan jag gick hit och satte mig. Jag är också en sådan att jag alltid lyssnar på texter…
    håller med dig om att det är för li lite jazz, och det är alltid lika intressant att lyssna till ”spanarna! och P1 när jag hinner.. Sitter ju på bibblan och raljerar ganska mycket 🙂

    Kram PattMaja2 😀

  3. larserick skriver:

    Ja, jazz är skönt.

Kommentera

