NÄR! QUANDO QUANDO QUANDO! LET’S DANCE!

Beja Lööv

Beja Lööv

Beja Lööv – Quando Quando Quando?
När kommer kärlekens ros tillbaks till mig?

Egentligen letade jag efter Umbero Marcato och Volare. Men det blir även Quando Quando Quando

-jag försöker tänka mig in i hur mamma hade det i Stockholm i slutet på 50 talet då hon arbetade som cigarettflicka.

Berith knipsade cigarrer och sålde cigaretter på olika inneställen. Och då hon var ledig gick hon ut och svängde loss på klubbar bla. Gazelle  Club och Café de Boulevard där hon träffade min pappa Mario Ernest Rodriguez en annan kväll 13 september 1959.

Men en annan kväll styrde hon och  vänninor kosan till Bal Palais. Och minsann! Där blev hon uppvaktad av den kände sångaren.  Snyggingen med det blixtrande leendet och bruna sammetsögon. Umberto Marcato!

De hamnade på ett ganska sunkigt hotell någonstans på Kungsgatan. Hon förtrollade honom säkert med sina spiror i de högklackade. Men det var oskyldigt och inget otillbörligt hände hävdar hon.

Den kvällen var hon säkert lika grann som Venus från Milo. Min mamma hade urläcker shape om jag uttrycker mig finurligt.  Klicka gärna på  länkarna 😀

SHAPE 😀

Läs gärna det här Persona pathologia schizofrenia affectiva

A beutiful mind en underbar film

Quando, Quando, Quando By  Engelbert Humperdinck

Russell Watson – Volare


Kommentera

