PETREAUS FÅR NYP I ÖRAT AV MIG IGEN!

https://i0.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Betty%20boop.jpg
uppdaterad 2008 04 28
Orkade inte perspektivväxla utan fortsatte att leta ett köttben för oss att mumsa på. Och jag hittade lite mer angående General Petraus och hans utnämning till U.S  Central of Command.

Ni vet ju att jag nämde i ett tidigare inlägg att han skulle bli utnämd av US Commander in Cheif George W Bush, och berömmas för sin förtjänst och skicklighet. Men alla är inte överförtjusta och det finns kanske anledning att ifrågasätta hans opartiskhet inom vissa fält.

Och Iraq styrkornas framgångar under hans befäl kan jag personligen tycka inte är så lyckade. Och jag är nog inte ensam om att tycka det.

Jag tror säkert att det är en mycket kompetent man och krigsciceron.  Annars hade han inte tagit sig så här långt. Men det som är problemet med hans utnämning är ju att USAs nya president får dras med George W Bush krigspolitik länge efter han eller hon tillträder.

Och det är en mycket medveten taktik från schackspelaren och nuvarande president George W Bush och andra krigshökar från ”the E-Ring” I Pentagon

 

 

6 kommentarer till PETREAUS FÅR NYP I ÖRAT AV MIG IGEN!

  1. Josef Boberg skriver:

    ”Och det är en mycket medveten taktik från schackspelaren och nuvarande president George W Bush och andra krigshökar från “the E-Ring” I Pentagon.” – slut citat.

    Javisst – men varför ej gå lite längre upp i MaktPyramidHiearkin ?

  2. Men hej Josef, Vad roligt att se dig. Det var länge sedan. Var inne och kollade din blogg och ler.

    Du är modig du😀

    – skulle jag skriva om ”di upplyste” så står det säkert ett chartrat plan och några välväxta boys på outsourcat uppdrag ringer på min dörr. Förhoppningsvis tar de med mig till solen..

    -du det ringde på dörrn.. måste dra….

  3. Josef Boberg skriver:

    Glömde Du tomrummet = mellanslaget före och efter koden för ”gubben” ovan 💡

Kommentera

