TANKE-ORD från BEJA LÖÖV och TÖRPAREROCK MED SVEN INGVARS


Beja Lööv

Beja Lööv

Berith Broström Persson 380506 – 090903.

Det är ute med dig!
Ute?

Då frågar man sig.
Hur gärna vore jag inte där ute,
vid galaxernas gräns.

Obotligt jagande den bortersta gränsen.
Som silverniten sin balk.

Så låt det vara ute med mig!
Därute.
Där börjar jag om!

Denna lilla dikt hittades i ett häfte jag fått av mamma.  Hon kallar häftet Beriths tankeord. Jag tycker det är väldigt vackert uttryckt. Hon vet inte vem som skrivit dessa ord.

I sin ungdom så reciterade mamma dikter. Hon gör så även idag då hon erbjuds tillfälle. Och hon är enormt duktig.  Gustaf Fröding är en favorit och jag förstår henne.

Hon var så glad och tacksam för lördagen då jag ringde i söndags.Hon tyckte det var en fantastisk upplevelse att Umberto hade sjungit Volare och Ciao ciao bambina.

Samt att hon uppskattade att en artist även framfört Sakta vi gå genom stan.   Den som Monica Zetterlund gör så bra. Samt jag tycker Svante Thuressons version är fantastisk oxå.

Mamma berättade att hon och Umberto faktiskt varit ute och promenerat.  Sakta gick de två genom stan, en natt 1959.

För mamma spelas idag Sven Ingvars från allsång på skansen.

Törparerock. Känn gunget….
Håhåja ja det blåser i träa idag! Ja ligger på söffa för så ska dä va!
läs gärna Herrar Nyfikna Herrar Våghalsar

Jag vill tacka livet -Arja Saijonmaa

Jag vill tacka livet
Som gett mig så mycket
Det har gett mig ljudet
Och hela alfabetet
Så att jag fick orden
För tankarna jag tänker
Moder, vän och broder
Ljuset som upplyser
Den karja väg min älsklings själ ska vandra
(uppdaterad 090917)
2 Responses to TANKE-ORD från BEJA LÖÖV och TÖRPAREROCK MED SVEN INGVARS

  1. uppdaterad med jag vill tacka livet.

  2. hon hade valt jag vill tacka livet till sin begravning.

Kommentera

