FÖRSVARSMINISTER BORG / TOLGFORS M.FL. FÖRSVARA FÖRSVARET!

classic girl meetup

uppdaterad med bild 2010 07 28

Så kom brasklappen. För imorse lystrade jag extra noga då jag informerades om att det kan bli tal om att lägga ner luftvärnet samt att en och annan stridsvagn kan få sluta rulla över stock och sten.

Jag har skrivit tidigare att jag tycker det är oerhört sniket av Riksdagen att inte ge mer pengar åt vårt inhemska försvar. Och jag ser med spänning fram emot dogfighten i triad som nu kommer att ske mellan Försvarsdepartement och Försvarsmakten och Sveriges Riksdag

I det här fallet gillar jag inte läget med de signaler som nu ÖB Håkan Syrén och HKV Högkvarteret tvingas skicka för att våra folkvalda ska ta reson.

I slutet av 90talet fastnade inte dåvarande ÖB Owe Wiktorin i tystnadens spiral då han insåg att försvarets livsnerv var uttömd. Men det kostade. Och nog fick han en och annan åthutning av politikerna. Jag tyckte han var modig och besatt det som vi kallar civilkurage. Han vågade nämligen göra ett politiskt ställningstagande fast han bar uniform. Hedrande.

Vi har otroligt duktiga människor som sysslar med försvarsfrågor, även inom det politiska så det är dags nu att dessa kliver fram och försvarar försvaret med hårdhandskarna. För annars så riskerar vi att vi ytterligare får en ÖB som avgår. För även Försvarsminister Borg/Tolgfors är i Kronans tjänst !

Läs gärna Jan von Konow lilla artikel Försvara Försvaret.

Mycket Mycket vresigt!
Anna Bella Bamse.

https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Berith_och_Soldat%201940tal.jpg
Min Mamma Berith med okänd soldat
på 40talet i Väst Värmland någonstans
och morfar Bror var vid luftvärnet utbildad vid
Karlsborg Luftvärnsregemente

Kommentera

