STEN TOLGFORS FÖRSÖK TILL DAMAGE CONTROL.

Jag befinner mig på rekreation så jag tog en paus från bloggen, men jag har följt med noggrant i försvarsdebatten

Kände att jag är tvungen att göra ett litet inlägg ang. Försvarsminister Tolgfors försök till Damage Control och rädda ansiktet inför irriterade försvarsmaktsanställda. Förvisso är det bra att han lämnar puppan vid försvarsdepartementet. Men jag är inte nöjd ännu.

Nice try! Tyvärr är det uppenbart att Sten Tolgfors inte är insatt i det ämnesområde som han är satt att förvalta. I DNs artikel hittar vi endast gammal skåpmat. Och kovändningen om att han nu är överens med ÖB blir generande.

Många yrkesverksamma uppfattar måhända initiativet som billigt bete. Och på ren ”jägarslang” skulle jag vilja beteckna det senaste utspelet som att försvarsministern haft svårartat chipsfinger då han velat förevisa sina kunskaper inom fältet försvarspolitik.

Vill det sig riktigt illa kanske försvarsministern blir betecknad som komatroll av sina underlydande inom kronan. Han riskerar nämligen att fippla bort förtroendet för svensk försvarspolitik hos andra av våra tänkta samarbetspartners.

Det är min förhoppning att statsminister Fredrik Reinfeldt som själv besitter grundläggande insikter i Jägeriets konstart från sin tid i I22 Kiruna beordrar höger om ang Kronan inom försvars och finansdepartementet.

Försvarsmakten måste få mer kulor i loppet enligt *Helge Helge principen.

* högsta hastighet

One Response to STEN TOLGFORS FÖRSÖK TILL DAMAGE CONTROL.

  1. Nu uppdaterad med bild.. 😀

Kommentera

