FRA OCH INTIATIVTAKTIK

Mjölpåvar kom igen nu. Ni har väl rent mjöl i påsen.

Jag har inte sovit ang FRA och statshackningen.

Det pågår en nedräkning i bloggosfären. Och jag följer diskussionerna på avstånd. Det finns egentligen inga argument för mig personligen kvar att ventilera.

Om Ni går till Bloggen Opassande så blir ni uppdaterade med det senaste.

Och som vanligt jag känner stor respekt för alla de bloggande människor som engagerar med sin debattlusta. Det som jag då kallar god intiativtaktik och det är så inspirerande att följa. Tack opassande och alla ni andra.

Om 7 dagar den 17 juni får vi bevittna sedvanlig feghet i Riksdagen, där riksdagsledamöter inte vågar vara autonoma i förhållande till sin egen personliga värdegrund. Jag har precis läst Pär Ströms nedslående rapport från sitt möte med Regeringens IT råd.

Tyvärr har en del av de politiska folkvalda fastnat  i sin flytande rädsla ang terrorismen och anger det som skäl för massövervakningen. Hur vore det om komatrollen i Sverige för en gång skull valde en annan väg. Istället så är vi åskådare till en lagstiftningsbulimi av sällan skådat slag.

De kommer att baxa igenom Lex Orwell väl medvetna om att de även kränker underrättelseskråets professionella integritet.

Jag hoppas därför att de som arbetar på insidan med underättelse och kartläggning sätter ner foten och ryter ifrån och talar om att de inte vill medverka till en ny sjukhusaffär eller signalspana aktivt på oskyldiga svenska medborgare.

Våra folkvalda står som vanligt handfallna inför partipiskor partiledningars luddiga argumentation.

Jag förstår inte att de orkar se sig själva i spegeln då de svamlar i andra politiska utspel om att Sverige ska värna om den personliga integriteten! Äckligt och falskt. Och att inte våga gå emot sitt parti i en fråga som till och med kan strida mot de mänskliga rättigheterna  tyder inte på politisk mognad. Det påvisar istället på en sorts pseudopolitisk karaktär.

Idag känner jag ingen tillit till våra folkvaldas tilltro om att just denna lag, Lex Orwell skulle vara effektiv mot illvillighet och evil-doers eller andra terrorister.


Aftonbladet: En del fiskar fastnar

Stoppa FRA Lagen Nu Bra samlingssida!

4 kommentarer till FRA OCH INTIATIVTAKTIK

  1. […] den 17:e vilket Bloggen Bent också gör, som dessutom blev kopierad av klokbok, Oscar Swartz, Osäkerhet och tystnandet, The Black Page, Anna Troberg, Drottningsylt, Klokbok, Isobels text och verkstad, ProjO, ProjO […]

  2. […] Alter Ego, Blogge Bloggelito, AE igen, Enligt Min Humla, Bloggen Bent, klokbok, Oscar Swartz, Osäkerhet och tystnandet, The Black Page, Anna Troberg, Drottningsylt, Klokbok, Isobels text och verkstad, ProjO, ProjO […]

  3. […] Alter Ego, AE igen, Enligt Min Humla, Rick Falkvinge, Bloggen Bent, klokbok, Oscar Swartz, Osäkerhet och tystnandet, The Black Page, Anna Troberg, Drottningsylt, Klokbok, Isobels text och verkstad, ProjO, ProjO […]

  4. […] den 17:e vilket Bloggen Bent också gör, som dessutom blev kopierad av klokbok, Oscar Swartz, Osäkerhet och tystnandet, The Black Page, Anna Troberg, Drottningsylt, Klokbok, Isobels text och verkstad, ProjO, ProjO […]

Kommentera

