GÖKTRALLARE Å INTEGRITETSHAVERISTER I ROSENBADSPUPPAN-LEX ORWELL

0000001 hes det är Susie-Rakel vad kan jag hjälpa till med

0000001 hej det är Susie-Rakel vad kan jag hjälpa till med?

Göktrallen från Rosenbadspuppan når oanade höjder. Vad är det som är så bra med denna lagstiftning och vad är det för säkerhetshelhet våra politiker sett och fattat men som de inte delger oss väljare?

Tongivande remissinstanser säger nej tack. Bloggvärlden är i upprorsstämning. Meddelar och källskyddet är i fara. Jag skrev det förut och skriver det igen.

Integritetshaveristerna i Rosenbad ska strykas från röstsedeln 2010. In med nytt friskt politiskt blod. Det är uppenbart att de blivit förblindade men jag vet inte av vad. De öpolitiska nyttiga idioterna håller på att i stället skapa ett integritetshaveri och vi som kämpar emot har gjort myteri mot de politiska enväldeskuskarna.

När jag startade denna blogg var det för att jag för ett par år sedan läst Pär Ströms bok Övervakad. Han hade satt mina tankar på pränt och jag låg en hel natt och sträckläste boken. när jag hade läst klart fanns bara ett ord att förmedla till författaren nämligen ett av de vackraste jag vet efter Demokrati och Integritet. Ordet är trovärdighet. Tron på integriteten och värdig sitt mandat, Pär blev en betrodd en utvald. Vår integritetsombudsman.

Mitt egna uppvaknande skedde i juni i Stockholm 1999 då jag hade fått ett uppdrag som kundtjänstmedarbetare hos en svensk telefonoperatör.

Jag förstod genast att infon jag hade tillgång var skrämmande och i händerna på fel människor så kunde den skada eller förgöra en person, företag eller organisation Jag började gräva.

Talade med risk-managment på företaget och med mina kollegor. Jag var orolig, osäker och rädd för att jag skulle göra fel eller säga fel sak till fel person då jag svarade på frågor. För integriteten och personuppgifter var något som skulle värnas till varje pris.

Jag fick till och med en erinran dvs. en varning från min arbetsgivare som jag gjorde uppdraget för. Jag ansåg att de hade behandlat personuppgifter felaktigt enligt PUL för ett annat uppdrag och tog kontakt med datainspektionen. För teleoperatören hade lärt mig hur sådant ska hanteras!

Jag tror att det även var det som gjorde att jag sedan fick foten men även andra personliga orsaker bidrog. Som vanligt skjuter man budbäraren. Men det var det värt kan jag säga. Och sanna ord är inte vackra!

Jag höll på att tjata sönder min bästa vän ang. den alltmer okontrollerade kartläggningen av människor. Satt långt in på nätterna ja dygnet runt och surfade på internet och försökte läsa och lära mig mer om telefoni och internet samt övervakning och kontroll. Visste att jag var tvungen att bryta igenom min största skräck. Nämligen skrivfobin.

Det gick! Så tack ni som har läst mig troget, stått ut med stavfelen och ibland kanske tokiga meningsuppbyggnader. Och på onsdag kommer jag att klä mig i vitt och gå genom Sunne enligt uppmaningen från Emma på opassande m.fl. De kommer att bära vitt i Stockholm och på läktaren vid Rosenbad för att visa sitt stöd och vi hoppas hoppas på att Lex Orwell inte går igenom.

Det för att hedra er Alla som har deltagit i debatten och hjälpt mig att förstå mer

Ett stort tack till Pär Ström. Du öppnade upp en ny värld för mig. Din bok har hedersplatsen i mitt hem! Och tacksamhet till Er andra för ert engagemang och inspiration underbart att läsa och att se!

Evita won Dufwa/tindra66-Tindra-Annette Broström Sunne

Gå till Pär S och opassande de har länkar till alla bloggar och till tidningsartiklar.

Lästips Exoressen FRA-lagen hindrar fria forskningen

Stoppa FRA LAGEN

Antiliberalerna

Kopierat från Emma opassande:

Det senaste dygnet: Peter J Olsson, Nihao Kenny, Blogge Bloggelito, Snowflakes in the Rain, Anders Mildner, Isobels text och verkstad, Piratjanne, Henrik Sjöholm, Folkpartiet i Nacka, Mina Moderata Karameller, Ur Hjärtat, ProjO, Onsdag, Drottningsylt, Janne Pettersson, WitchBitch, Rick Falkvinge, JörgenL, Enligt Min Humla, Osynliga bloggen, Mothugg, bloggen Bent, Anna Troberg, Henrik Alexandersson, Lakes Lakonismer, Sagor från livbåten, Tvivlar’s, Join Simon, Svensson, Enligt Min Humla, Basic Personligt, Kurvigheter, Ur Hjärtat, Alter Ego, El Rubio talar, Badlands Hyena, Kryptoblogg, En bokmal anfaller, samt många fler.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 kommentarer till GÖKTRALLARE Å INTEGRITETSHAVERISTER I ROSENBADSPUPPAN-LEX ORWELL

  1. […] Andra bloggar om FRA idag: Opassande, Oscar Swartz, Politiskt inkorrekt, Attila, JMB, Magnus Andersson (c), Rick Falkvinge (pp), Christian Engström (pp), Sundevall (c), HAX, Per Ström, Osäkerhet och Tystnandet, […]

  2. ”Imperier har ingen plats för moral-hade de det skulle de inte vara imperier.

    Utan floskler skulle inte äran vara ära. Den gloria, den glory den gloire som imperierna utsrålar utgår från piskan som viner över mörkpigmenterade ryggar och från brutaliteten och rädslan hos dem som svingar piskan”

    Ur brev till columbus Rolf Edberg

  3. Uno Nilsson skriver:

    Så är det. Konstigt som sjutton, alltså. Det har gått prestige i detta, och Fra måste ju ha jobb. Undrar om det inte är en förtäckt kupp för att komma åt fildelare? I vart fall komme vi att ingå i CIA´s nätverk – Bildt bill väl kvalificera sig däröver. Svar från min blogg:
    Tindra – Jag hoppas faktiskt att de ger sig. men såna som Renfeldt tål inga motsägelser, det gäller att hålla samman till priset av våra grundlagsskyddade rättigheter. Uno

  4. Uno du vet att vi har ingått ett samarbetsavtal när det gäller informmationsutbyte och jag har tjatat och tjatat om att det är där haken ligger. Vad som gäller är att titta på avtalet och kanske inte låsa sig så mycket vid lagen. Och jag skrev ju om FPs Johan P’s uttalande i morse även Oscar S Har reagerat läs mer här. politiker bloggen referar just nu och applåder hörs
    Jag har även skrivit om att det bör inrättas en integritetskontrollstation tidigt i underättelseanalysarbetet. och det verkar som om FRA Ingvar Åkesson är inne på den linjen enl TV4 Jag skrev det i detta inlägg

    Nu har i alla fall Karl Sigfrid (moderat) sagt Nej . Härligt med en som besitter politiskt civilkurage. Opassande säger modigt och jag håller med Medan Statsministern till varje pris ska ha igenom lagen. Varför? Har vi väntat så här länge kan vi vänta ett år till.

Kommentera

