NYA LEX ORWELL -KJESARENS NYA KLÄDER!

Ang uthängningen av personal på politikerbloggen så har FRA har själva medverkat till att namnen kommit ut. Dels genom artiklar på diverse ställen som FOI men oxå på sin hemsida via ett organisatiosschema. Här är org schema. Jag tror snarare det handlar om medial framing.

Jag vidhåller att drevet ska gå mot politiker. Inte personalen. Det blir kontraproduktivt annars. Jag har nämnt det tidigare och dryftar det igen. Det handlar även om underättelsepersonals professionella yrkesintegritet.

Uppdaterar midsommardagen och gapskrattar ser stavfelet i kjesaren men å andra sidan får kjesare symbolisera, de som vet det rätta men som gör fel ändå!! 😀

Att ha dyslexsi är dråpligt och tur att jag inte sitter med avtalstexter eller propositionsskrivning i riksdagen för då kunde vad som helst hända. Nåväl hoppas ni har överseende! Gapskrattar 😀

Nu till en trevlig anekdot som stod att läsa i Swedia Networks (nu El/Tel) personaltidning nätbyggaren nr 10 2001, Jag bloggade det här i början av min karriär! Det publicerades på min sprayblog: 2007-02-16 13:41 här och jag anser att inlägget ska repriseras!

God fortsättning!

Jag ger det här till er mot bakgrund av den diskussion om det liggande förslaget ang FRAs ev utökade möjligheter att kontrollera och övervaka elektronisk trafik utomlands, ex. e-post. Jag vill med det här påvisa att tvivel mot nymodigheter alltid förts. Och ibland med viss rätt.

I en redogörelse skrev en ingenjör Norén (stationen vid Grimeton) om de föreställningar som ortsbefolkningen hade vad gällde byggandet av en radiostation år 1921. Bönderna hade i allmänhet en mycket märkvärdig föreställning om den blivande Radiumstationens funktion.

Att svansarna på kreaturen som passerade området efter det stationen kommer i drift skulle ställa sig rätt upp i vädret med ett knastrande ljusknippe utstrålande mot masterna, hade många klart för sig,

Ävenledes troddes allmänt att över masterna skulle ligga ett permanent åskmoln med urladdningar till masterna.

En bonde yttrade en dag till mig sina tvivel

– om det verkligen skulle lyckas framställa så långa gnistor att de räckte till Amerika, så ansåg i alla fall han:

-att även om detta lyckades kunde ju envar stå och läsa efter gnistorna vad som telegraferades varigenom telegramhemligheten vore synnerligt dåligt bevarad!

Verba Volant, Scripta Manent,
Det talade ordet förgår, det skrivna består!

IT-panelen: FRA vill avlyssna dig – så skyddar du din integritet
Web tv: http://pfatjanster.idg.se/info/webbtv/20070216.asp Titta på det här!

Min mormor sa till mig att man skall sopa rent framför sitt eget hus först! Detta appropå rosornas egen kultur att inte våga tala sanning och Thomas Bodström samt nu de som säger sig värna om integritet! Dvs liberalismen

Att missbruka ordet är att visa förakt för människan.
Det underminerar broarna och förgiftar källorna.
Så för det oss bakåt på människoblivandets långa väg.
(Dag Hammarskjöld vägmärken 1954)

Kommentera

