ÄNTLIGEN! ÖB VILL HEDRA VETERANER.

https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Medaljer.png
Måste ju presentera en nyhet som gjorde mig väldigt glad och det är att nu kommer försvarmakten att utreda hur vi hedrar våra män och kvinnor som deltagit i insatser. Det tack vare ÖB Håkan Syrén

En del av er vet ju att en vettig veteranpolitik har varit något av en hjärtefråga för mig.

Men när jag läser i artikeln så blir jag lite konfunderad eftersom jag tycker att dessa män och kvinnor även ska hedras då de är i livet och inte bara om de avlidit i en mission.

Syftet är att analysera hur Försvarsmakten ska hedra minnet av dem som avlidit under tjänstgöring, en fråga som kommit upp i samband med den pågående veteranutredningen”

Det värmde det, och gör mig glad. Och kanske kan min önskan bli uppfylld, om att ett minnesträd eller något annat minnesmonument införskaffas runt om i landet. Det ska givetvis tillägnas Sveriges läns modiga män och kvinnor som bär eller burit basker blå  eller deltagit i andra insatser och operationer!

Kommentera

