FRA-LAGEN: DET SOVANDE FOLKET VAKNADE!

https://i1.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/Lagerkrans%20i%20%F6verlevnad.jpg

Jag har precis läst artikeln i DN författad av de många sakkunniga bla Mark Klamberg och Pär Ström Jag blir berörd. Vi som har följt debatten och deltagit och försökt förstå får äntligen uppbackning från dessa auktoriteter.

Jag kan inte annat bli glad och jag skulle vilja skicka blommor till alla men det får bli Margareths krans i överlevnad.

Inte så mycket för att FRA lagen i dess nuvarande form ska överleva. Utan bilden tillägnas alla de uthålliga som deltagit och deltar i samtalen. Den får även symbolisera att vi håller ihop och att vi håller ut oberoende av våra kunskaper och partipreferenser.

Många pusselbitar har ramlat på plats för mig de senaste veckorna och som framgick i kunskskapskanalen så är FRA shopen öppen. Och så ska FRA få vara. Vi kritiker vill bara täppa igen kryphålen.

Det som jag saknade i det annars mycket intressanta programmet var talet om den personliga integriteten i ett vidare begrepp.

Jag bloggvandrade och hittade en mycket intressant artikel hos webhackande och fortkörning som jag läste två gånger igår eftersom jag tröttnat på rent mjöl i påsen argumentet. Jag vill inte höra den framen något mer.

Essän tog upp olika aspekter på det här med I’ve got nothing to hide och att det är av vikt att det finns transparens och möjlighet till accountability. Jag rekommenderare er verkligen att läsa essän. Tack anonym för den.

”This issue is not about whether the information gathered is something people want to hide, but rather about the power and the structure of government.

A related problem involves “secondary use.” Secondary use is the use of data obtained for one purpose for a different unrelated purpose without the person’s consent. The Administration has said little about how long the data will be stored, how it will be used, and what it could be used for in the future.

The potential future uses of any piece of personal information are vast, and without limits or accountability on how that information is used, it is hard for people to assess the dangers of the data being in the government’s control”

Jag tycker att ni ska göra ett besök hos SVe TRAF och läsa om möjligheterna till digital integritet

Integritet underrättelsetjänst sociogram brevhemlighet signalspaning rent mjöl i påsen  FRA FRA2

Kommentera

