RENT MJÖL I PÅSEN ÖNSKAS ISTÄLLET FÖR GRÖTSVAMMEL

Jag fortsätter att fundera på det här med rent mjöl i påsen och mjölpåvar.  Som så många andra så läser jag att inspektionen mot FRA nu har inletts av datainspektionen.

Nu tror jag inte att det kommer riktas klander mot FRA som jag skrev tidigare eftersom det i eller käll/ urvalsdatabasen finns information från både öppna och slutna källor som de hämtat från internet. Eller sådant som kan jämställas med öppen insamling vid den tiden det begav sig.

Samt att analysdatabasen och rapportdatabasen som delger och sammanställer underrättelser kanske kan jämställas med ett register och att det kanske är därför Personnr och andra spårbara uppgifter sparats. 

För er som inte sett Mark klambergs skiss så har ni möjlighet här. Samt att jag lägger ut en länk till Peronuppgiftsbehandling hos försvarsmakten och försvarets radioanstalt.  Den lagtexten är sannerligen ett bevis på grötsvammel.

Just nu har jag så mycket gröt i huvudet av FRA och dess lagtexter så jag brusar på med lite Toto för att bringa ordning i tankarna.  Återkommer.

Kommentera

