Lite stekar chillout Från Café del mar vol 6. Messenger!

Messenger och more than ever people tillägnas min allra bästa vän.

Sitter och minns när vi slog läger i vår kuvös. Fun times! Sippa ett glas vin, lägg dig i badet med massor av skum och vicka på tårna till sköna grooves! Tänd ett ljus och må gott! KRAM!

4 Responses to Lite stekar chillout Från Café del mar vol 6. Messenger!

  1. Uno Nilsson skriver:

    Så enna gött!!! Vi tog oss några veckor i grekeriet, gjorde så, levde och fanns bara till, kom varann närmare och lät oss uppleva. man måste låta sig uppleva, annars blir det nadaav det. Kramar. Uno

  2. Hej

    oh vad skönt det låter för jag älskar verkligen Grekland.

    Vill så gärna åka dit snart. Det måste bli av. Måste ju berätta när jag var i Hersonissos på Kreta i slutet av 80talet . Eftersom Jag inte gillar turistmyllret så åkte jag upp i Hersonnisos gamla stad och byarna som låg utanför de eländiga turiststråken. Strosade runt och njöt av terrängen. Ut från ett hus kommer ern gammal tant och farbror. De log och bjöd på oliver, och goda karameller, en flaska med raki och tre glas. Vi förstod inte varandra men jag sa swedea eller hur det nu stavas.

    Då gick mannen in och hämtade ett urklipp ur en tidning och visade en bild på Olof Palme. Så där stod jag i gamla Hersonissos med människor som inte kunde engelska eller knappt varit till någon större stad. Men de visste vem Olof Palme var!

    Yammas Olof Palme, vi drack en raki för dig där på vägen och oliverna var underbart goda. så när jag kommer till kreta igen ska jag åka dit igen och ta en raki eller ett gott grekiskt vin och skåla för Olof eftersom jag numer vet att han också tyckte mycket om Grekland och Kreta.

  3. Uno Nilsson skriver:

    Tindra – när jag var i Zimbabwe första gången träffade jag många som ville ha böcker om och av Olof Palme. Skickade allt jag hittade. Olof Palme är så stor i fattiga länder att vi inte kan fatta det. Det finns gator med hans namn, det finns folk som berättar om hur viktigt det var att lilla Sverige engagerade sig. Vem vill kalla en gata Reinfeldts gata? Nobody, never! Uno
    Och – Grekland är det perfekta landet för våra semstrar, vi gillar folket och vi gilla naturen. Som sagt, bergen på kreta är suveräna, människorna och naturen tilltalar oss, rakin och oliverna går inte av för hackor! Kramar

  4. Ja jag är kretafrälst och åker alltid dit när jag hinner fast nu är det länge sedan.

    Jag hade hoppats komma dit i höst men då jag aldrig får ett arabete jag kan försörja mig på så jag kan lägga undan lite reskassa så blir det ju inte av. Jag har ju skrivit om rethymnon också och jag vet att på en del restauranger där så hänger foton på Olof.

    Ja naturen i synnerhet på våren i slutet av april början på maj då träden blommar. Och det doftar av mimosa när det ligger kvar snö på berget Ida.

    Vad mer kan man begära av livet egentligen. Folket tilltalar mig också. Jag var 17 då jag hamnade i Aten på tågluff. Sedan tog vi färjan över till Kreta. Jag kände att jag hade kommit hem svårt att förklara med det var något med färgerna och de karga bergen på östsidan. Nu föredrar jag sydvästsidan och libyska havtets smaragdgröna vatten. Fast när jag är där så ser jag allt till och åka bort till Sitia stad och Vai. Har så fina minnen där ifrån. KRAM.

Kommentera

