DEN LÖMSKA NAMNPIRATEN TURSTEN OCH HUSS PÅ NÄTET

Hej. Mitt namn är Irene Huss, Svensk polis. Då är hon igång igen den lömska och hårda kriminalskribenten Helen Tursten.  Känner mig väldigt trött på denna duktiga poliskvinna.

Denna gång har hon fabulerat ihop ett alster som heter det ”Lömska nätet” och Grooming. Det är väl en ripoff av Milleniumtriologin. För så mycket egen fantasi har hon inte verkar det som.

Jag sett de flesta filmerna. De var skräp rakt igenom. Ingen Wallanderkvalitet direkt.

Hon borde ta ett snack med den riktiga polisfamiljen Huss i Värmland så kanske hon kan få lite insikt i hur riktiga poliser arbetar med våldet i sitt eget hem. Samt hårdhänt behandling i arrester och på andra ställen där ingen hör eller ser.

Den riktige fiskalen Huss använde sin pistol så att det blev dödlig utgång. Han tänjde dessutom lite på reglement och tog emot svarta pengar. Och det är ingen kioskroman jag talar om. Det här var min verklighet i många år

Författa om något du behärskar i stället. Som att dra ut en molar eller visdomstand utan bedövning. Eller gör en rotfyllning. Pyssla med ett annat du namnpirat. Nätet är Cold Case för din del. Du och dina böcker samt filmer får 5 överkryssade kvastar av mig . 

Recensioner av Det lömska nätet 

Kommentera

