THOMAS BODSTRÖM ÄR EN BEVISFIFFLARE. HO HO SA UGGLAN!

Gone fishing Letar rent mjöl i påsen.

Gone fishing Letar rent mjöl i påsen.

Jag har bloggvandrat hela dagen och nu ni så har Bodströms mjölbaggar dykt upp. Ni vet ju sedan tidigare att jag har anat ugglor i mossen då det gäller hans egna rena mjöl i påsen. Och tack vare Dick Sundevall som skrivit i expressen får vi nu veta via hans bok Hanteraren och ypperlig information om att bevis göms undan.

Nu är det dags att Justitias buggkaiser, bevisfifflare och mjölpåve får kännbart matchstraff. Thomas Bodström ska veta hut och inte tramsa längre. Nu du är du förbrukat gods. Din politiska integritet är obefintlig. Tack Dick.

Ni vet ju att jag för ett år sedan tragglade på rätt så rejält om polisen och dess arbetsmetoder. Och jag har ju en del insiderinfo efter mina år med en uniform så jag är inte förvånad.

Men jag gillar fortfarande Stefan Strömberg. Han borde bli Justitieminister istället för den vi har nu. Och han får gärna bli det i en socialdemokratisk regering också. Ge den mannen ett kvalificerat uppdrag. Exempelvis att utreda hela den här rättsskandalen.  Han och några till kan tillsätta en sanningskommission. Så vi får veta vad som pågår egentligen.

Hur mycket knark och annan brottslighet har finansierats av informantpengar hos polismyndigheter. Den frågan har jag ställt tidigare och det vet ni också.

Så här står att läsa i expressen läs helq genom att klicka.

”Den brottsliga verksamheten pågår här och nu. I Stockholm och i andra större städer i landet. Polischefer, alltför ofta i samarbete med åklagare, gör sig till en stat i staten genom att bestämma vad domare, nämndemän och advokater ska få veta.

De bestämmer också vilken bevisning som ska gömmas undan i så kallade hemliga slaskar – eller förstöras.

Fattade beslut i konkreta fall, visar också att Rikspolisstyrelsens ledning, Riksåklagaren liksom justitiedepartementets tjänstemän och före detta justitieminister Thomas Bodström, varit väl medvetna om den här olagliga verksamheten – och låtit den pågå.

4 kommentarer till THOMAS BODSTRÖM ÄR EN BEVISFIFFLARE. HO HO SA UGGLAN!

  1. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Tindra-Anette – Apropå Din slutmening ovan: ”…och låtit den pågå.” – slut citat.

    Det är mycket mycket som många många låtit pågå länge länge, tyvärr tyvärr…

    Ha det…🙂 /önskar tankefrihets-vännen Josef

  2. Hej Josef. Vad roligt att du tittade in..

    -ja det har pågått saker länge länge och vissa sover kanske fortfarande vad vet jag. Det är otäcka saker vi inte får veta.

    Kanske blir det så när människor inte förstår vad ett mandat eller fullmakt är. Det handlar om befogenhet och behörighet samt att vissa politiker kanske måste utveckla sin omdömesförmåga.

    Gapet mellan det kända och okända måste utforskas och i det här fallet mellan den okunnige och experten. Gapet mellan den oerfarne och erfarne måste utvecklas till något nytt. FRA lagen är ett sådant fält, samt vissa andra politiska beslut

    Det är ju allmänt känt att regler är aldrig bättre än de som är satta att förvalta dem. Men en regel kan aldrig ersätta förtrogenhetskunskap. Jag är benägen att tro att vi har en del makthavare och politiska tjänstemän som lever kvar i det som kallas påstående kunskap. Dvs att man har en alltför teoretisk föreställning om tillvaron.

    Och att de som bereder underlag för ”high level decisions” kanske är för unga. De har inte hunnit skaffa sig förtrogenhet kopplat till sin påstående/hypotes/förslag till lösning. Då kan det bli lite konstigt

  3. larserick skriver:

    Vill vi förstå riksdagsledamöterna ?
    Eller kritisera dem?
    Läs Hans Lindblads senaste försvar för integriteten o självständiga ledamöter!
    Och länka gärna!

    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/10/hans-lindblad-turerna-i-fra-frgan-r.html

  4. Hej Lars Erik , såg din kommentar här och jag ska länka dig när jag kommer tillbaka har beställt boken hanteraren så att jag själv kan bilda mig en uppfattning om det här.

    Nu har jag inte så stort förtroende kvar för Thomas Bodström . Visst han är en slipad Advokat/politiker men kan vara en ”Svarte Petter” och det har han tydligt visat inte minst i FRA -frågan samt med Eu-direktivet, trafikdatalagring där han fick en uppsträckning av den engelske inrikesministern: Ni läsa om det frendo klickla på bokmärket på min site kommer ni dit.

    jag hinner inte länka eller läsa ditt inlägg nu men jag återkommer ang det.🙂 Brevet visar med tydlighet hur ”offensiv” Bodström är i det här övervakningskaoset. Och jag får en känsla att han använder rättsarenan som en fotbolsplan..😦

    Jag ogillar starkt att vår befolkning ska göras till ”nyttiga idioter” i tid och otid det oavsett blått eller rött lag.

Kommentera

