EN SLOW RODRIQUEZ ELLER EN SPEEDY GONZALES?

https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/1971_Green%20MACH1.jpg

Mach1 fann modellen efter lite efterforskning

Hola.

Jag är intresserad av rally och bilar så jag tänkte bjuda på några klipp. Filmen rallybrudar har ju premiär nu 10 oktober .

Det har gasats mycket i Värmlandsskogarna under åren.  Jajamen. Inget lugn på den fronten inte. Gillar specialsträckor. Men det är viktigt med en duktig kartläsare, det så föraren kan koncentrera sig på körningen lägga in rätt växel och ratta ekipaget till ända fram till målgången 

När jag känner doften av trassel, bensin, och hör ljuden av en rallybil händer något inom mig. Det är tur  att jag inte har körkort eller det kanske är otur. Jag kanske hade blivit en bra rallyförare för jag gillar när det går fort fort fort.

Försökte köra upp för körkort då jag blev 18. Men fick hela tiden tillsägelser av bilskolläraren att jag inte skulle köra så snabbt, utan lätta lite på gasen.  För att inte tala om hur irriterade de blev i villastaden då jag rattade morbrorns traktor på de inte alltid asfalterade vägarna. Då var jag tolv ungefär.

Och körde jag inte traktor satt jag på Uno X-macken och kollade när Johnny mekade med sin gröna trans am camaro eller mach 1. Alldeles knallgrön var den. Med svarta stripes. 

-jag måste lära mig spanska/portugisiska och snabbprata, kanske åker jag till Barcelona ngn gång.

Vaya Con dios, Mr Luis Rodriguez Moya says Rally Maya. Rapida Servitrisa from Café Artist  😀

8 Responses to EN SLOW RODRIQUEZ ELLER EN SPEEDY GONZALES?

  1. Uno Nilsson skriver:

    Men hallå! Hur blir det med koldioxiden då? Varför inte kuta sträckan i stället, sladda litet med dobbarna i gruset, vråla litet här och var för att få fram rätta känslan. .Brukade gilla vrålkörning på småvägar i min ungdom, hade en folka som sladdade lätt men fel ibland. Numer tycker jag inte om motorsport av miljöskäl. När elbilsrallyn kommer är jag på banan igen. Uno

  2. Hej Uno. Nu skäms jag för jag tänkte inte så långt ang. miljövettet. Bra att du säger till mig,

    -men jag anar att du har fattat att det ligger en liten metafor gömd i denna lilla berättelse.

    Det handlar även om hur viktigt det är att lära sig lyssna till sin handledare/lärare eller människor i sin närhet om dessa ser att man är ute på farliga vägar. Jag var vild och gjorde som jag vill från barnsben. Kunde ha gått riktigt illa.

    Eller att jag gör saker helt oreflekterat, eller har en talang som innebär att du kör slut på dig för fort eller får en position i livet som du inte kanske är riktigt mogen. Det handlar lite om förtrogenhetskunskap och påståendekunskap.

    Som människa ska jag orka hålla hela vägen fram. Specialsträckan kan vara att man skaffar sig unik erfarenhet av livet genom olika händelser. Trassel kan vara mer än trasslet till bilmotorn

    Traktorn får symbolisera att man tar sig an för stora uppgifter för tidigt. Bilskolläraren blir mentor/handledare som leder en människa pedagogiskt in i livet. Padeian/vägledare du vet.

    Att byta språk handlar om att få nytt perspektiv. Resa handlar om att använda sina erfarenheter på ett nytt sätt. Att inte fastna i gamla mönster för att det är enklast så dvs. att avlära sådant som inte varit bra, lära nytt.

    -jag haft förmånen att ha träffat Mr Luis Rodriguez Moya ett antal ggr , genom min tidigare arbetsplats Café Artist i Karlstad.

    En mycket ödmjuk och sympatisk man. En fin förebild i många olika avseenden. Så tack för kommentaren du hjälpte mig, så jag fick förklara för mina läsare hur texten ska läsas / tolkas

  3. Helena Palena skriver:

    Tindra: Men du tror väl inte att bin Laden ligger bakom det hela? Tänker på din kommentar på min blogg.

    Kul att se dig här på WordPress. Ska ändra i bloggrollen.

  4. Hej Helena.

    Nej jag tror inte han ligger bakom. Men han kanske tänker vad var det vi sa.

  5. Helena Palena skriver:

    Tindra: Det tänker han säkert! Han är nog skadeglad t o m. Fast han har väl också aktier…

  6. nej men di köper nog en massa papper och bankaktier nu..

  7. Helena Palena skriver:

    Tindra: Fan va´smart du är. Det är klart – nu skor dom sig på fattiglapparna som får gå från hus och hem. Det är för sorgligt!

  8. Ja, nu har många guldläge för ett börsrally så småningom. Det om jag inte missbrukar min för förståelse för ekonomiska terminologi alldeles åt skogen.

    Men marknaden är ju så nervös *s* Nu kan kanske inte marknaden isig vara vare sig nervös eller deprimerad.

    Inte heller kan en demokrati vara labil. Utan jag vill se det som att förväntningarna spekulanter/sparar neurotisk spekulation. Men så kanske inte en oekonomisk novis får säga. 😉

Kommentera

