84 MINUTER ORWELL OCH DISTORTIONSEFFEKTER och AVKODNING

https://i2.wp.com/www.tindra66.sprayblog.se/upload/betty_boop_the%20biker.jpg

Jag känner mig kräkfärdig på alla slängiga och klibbiga budskap. Det råder i det närmaste en krigsstämning ute på informationsarenan. Vi slåss med varandra om att vara smartast, listigast och ofta blir det bara mediokert och pretentiöst.

Det är oetiskt att missbruka språket som nästan alla politiker gör. Det är bedrägeri. Inte bara politiker förresten. Det finns andra i samhället också som talar med kluvna tungor.

Om Ni vill lära er mer om framing och reframing och hur vi hamnar i återvändsgränder då vi argumenterar politiskt. Avsätt 84 minuter för Orwells skull

Det är fan inte konstigt att människor blir sjuka och stressade.

 

In this presentation, experts in the field of communication, politics and media discuss the ways in which George Orwell’s writings on propaganda and language remain hauntingly relevant in today’s political climate” klicka det är värt det.

4 Responses to 84 MINUTER ORWELL OCH DISTORTIONSEFFEKTER och AVKODNING

  1. Helena Palena skriver:

    Trevlig helg på er med. Du kan kolla under Tips sen när du känner för att arkivera lite.

    Ja, jag försöker att inte falla i fällan att börja slänga käft på fel sätt. Det är inte värt det.

  2. Helena Palena skriver:

    Får titta sen – mina högtalare är sönder.

  3. Jag tror inte det om dig jag upplever dig som ärlig ser ju dina inlägg samt dig ibland hos Carl Bildt då du kommenterar.

    Men det finns många därute som håller på med det som på svenska då heter överföringsfel (distortion) även jag själv ibland alla kan trilla dit utan att vi har en aning om det då vi tar efter andras samtalsmönster semantik och retoriska grepp.

    Jag får vakta mig själv därför är det bra att kolla på sådant här då och då .

    Jag tror du kommer att tycka om föreläsninge. 😀

  4. larserick skriver:

    Men vad säger ni om det här då?
    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/10/behvs-ett-liberalt-parti.html

    eller detta:
    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/10/volvo-ekonomi-inflation-girighet-och.html

    Om jakten efter skatten vid regnbågens slut.

    Det finns så mycket att grubbla över. Liksom att bli förargad över: dumhet, girighet mm.

Kommentera

