LÄXFÖRHÖR OCH VÅRA FOLKVALDA TYSTNAR FY SKÄMS!

BLÅSFISK A LA FRA OCH KANSKE AMENDMENT 138 & 166

BLÅSFISK A LA FRA OCH KANSKE AMENDMENT 138 & 166

 Bilden är skapad för FRA lagsdebatten av Margareth Osju

Hå hå ja ja . Har traskat runt för att uppdatera mig ang ditt och datt inom min intressesfär FRA tvångsmedel, lite fildelning, upphovsrätt och telekompaketet samt tillläggen 138 och 166. HAX Henrik Alexandersson skriver att det är skarpt läge. Så är det.

Förslaget i EU som är en sinnrik uppfinning av arten ”Homo politicus idiotis” Anna Troberg har ju latin på schemat så jag plockade upp lite kunskap. Känner att jag behöver drillas lite.

Det är en fröjd att läsa de initierade bloggarnas kommentarer och reflektioner. Och det gör det ännu märkligare och obegripligt att förstå varför riksdagsmän och tjänstemän eller de grå eminenserna inte välkomnar den kunskap som dessa män och kvinnor förmedlar.

Men å andra sidan så klarar våra 349 folkvalda inte ens att svara på de enklaste ja eller nej frågor. De har en skyldighet att svara på enkla frågor från sina presumtiva väljare. Och i synnerhet då det gäller frågor som behandlar grundläggande fri och rättigheter. 48  64 st har orkat svara.  Suck.

Jag blir gråtfärdig och jag har faktiskt fällt riktiga tårar, eftersom kunskap och människors vilja till att förmedla och dela med sig av sina erfarenheter är en dyrbar gåva. Opassande skriver skarpt som vanligt. Hennes inlägg är döpt till upphovsrätten ett massförstörelsevapen. Och det är inte ett dugg svårt att dra dessa paralleller då Islands befolkning jämställs med terrorister, och terroristlagstiftning används som alibi för att frysa deras tillgångar.

”Tvångsmedlen ska mjukas upp genom att de kan erbjuda lite kultur framöver, lovar de. Den kulturella upplevelsen vette fanken om den kommer vara särskilt smaklig skriver emma på sin site ”

Nu ska jag bjuda på lite passande ”kultur” och det här är en dokumentär från Rosenbad. Så här kan det bli då man erbjuds för mycket drill och piska, och till dessert en rejäl dos av kotteri.

Många fler har skrivit men hinner inte länka mer just nu.. sorry!

Scaber_Nestor här kan ni kolla på läxan och avgöra själva vilket betyg vi ska ge. Jag ger IG

Jens O är på vad gäller läxan och okunskapen hos våra folvalda

Andra som bloggar skarpt och trovärdigt Oscar S

Mark K:

Karl Sigfrid Jag förtydligar att jag inte räknar in Karl Sigfrid till blåsfiskssläktet. Det finns andra också som kanske klarar sig men jag vet inte ännu.

farmor Gun

Läs Privatpolislagen Tvi Tvi Tvi

2 Responses to LÄXFÖRHÖR OCH VÅRA FOLKVALDA TYSTNAR FY SKÄMS!

  1. […] Tindra-Anette och Margret Osju, har en hel del synpunkter. Både på IPRED och FRA-lagen. Som vanligt mycket träffande, både i ord och bild. Någon annan som har synpunkter på FRA-lagen, är finlands Paavo Arhinmäki i Nordiska Rådet. “Is the Swedish surveillance law a threat to personal integrity?” (28-10-2008) Lars-Erick har fått någon typ av svar från Sten Tolgfors, i den pågående FRA-frågan. Inte för att svaret säger något, men ett svar likväl. Grattis Lars-Erick! Anders Widén undrar hur Alliansen kom till makten, med ett beskrivande citat, av ingen mindre än Otto von Bismarck. “Människor ljuger aldrig så mycket som efter en jakt, ett krig eller före ett val.” […]

  2. Super bra. Tack för länkningen och att du påminde om debatt. Jag kommer sitta som på nålar ikväll. Det blir en riktig rysare.

    Jag kommer följa varenda liten ”microsignal” hos Johan Pehrson. Förhoppningsvis ger han prov på diverse överslagshandlingar. Han var inte helt trygg i sitt orerande hos Robert Aschbergs insider i Onsdags och han har ett tydligt kroppsspråk har jag uppmärksammat.

    Jag önskar ”alla” lycka till. Och jag hoppas Janne J gör ett bättre jobb nu än i FRA lags debatten. För torsdagens debatt var som ett ”flummigt” och ”odiciplinerat” klassrum. Gapigt och ostrukturerat. Men det fanns ljusglimtar. Eva Liz och Reepalu samt en docent i pedagogik och de unga i vanlig ordning.

    Skolminister Jan Björklund blev hårt grillad och inte mer än rätt. Han tog till sin beprövade ”härskarteknik” i sedvanlig ordning och for ut i dumdristiga kommentarer. Bra att få se. Nu fick jag en inblick i hur det antagligen går till i de där ”högt i tak” mötena inom folkpartiets innersta krets.

    Partiledare Jan ”drillen” Björklund iddes inte svara utan började svamla och pladdra något osammanhängande då en ung kille som jag tror var elevrådsordförande talade om lagledare och ville att Jan Björklund även skulle påvisa goda exempel. Illa och jag tyckte det var oförskämt.

    Nu är det slut på bock och tig. Det är dags att ge de unga en chans som Lennart Edberg skrev.

Kommentera

