IPRED-OMANIA OCH ANDRA HYSS I GODISBUTIKEN


Redigerad 2008 12 04
Tindra66 vid godisbutiken på Bockhornsgatan i Göteborg. Godisbutiken är öppen men inte länge till. Suck. Privatpolisen är mig hack i hälinen, även om någon påstår att det är ett påhittat ord och att jag kanske inte fildelar ens. Rättsosäkerhet på inmarch?  Och är internet verkligen ett laglöst land?

Ipredlagen och klubbandet närmar sig. Estradören Stefan Sauk grymtar som en stucken gris kan jag läsa hos Aftonbladet. Han och andra upphovsmän tror att att de inte ska få tjäna några kosingar. Om de är duktiga kommer de att tjäna mycket deg. Det tror jag faktiskt.

M är inte helt kontena i ärendet, och jag hoppas de tar sig en funderare bra länge. Släng lagen i papperskorgen. Gör om. Gör Rätt. Och på tal om skott,  så uppfattar jag det ofta som om skotten mot den personliga integriteten kommer innifrån den executiva makten.

Det måste gå
att hitta en annan lösning på denna politiska skallgång. Det blåser nya vindar och upphovet kommer aldrig någon att kunna ta ifrån ”någon”.  Och jag undrar vad Stefan Sauk har för ”upphovsrätt” egentligen. Mimar eller kopierar inte han repliker från ett manus.  Som grädde på moset får jag se och höra den ilskne Sauk gestalta härskarteknik mot Frida Johansson  Metso (ändrade 2008 12 04 såg jag kastat om namnet. Sorry Frida)

-eh…. människor måste kunna leva på det de gör! – eh de får lön 30 varje månad.. -eh! pengarna ska räcka. Bra det Stefan. Det tycker vi arbetslösa också och i synnerhet arbetslösa kulturarbetare som kämpar varje dag för att kunna hålla på med sin konst eller vassa observationer och nedslag för att gestalta samtiden.

Det är nämligen upp till rättighetsinnehavaren att bevisa att det är innehavaren av internetabonnemanget som också har fildelat. Precis på samma sätt som polisen måste bevisa att det är ägaren av en bil som kört fört fort förbi en fartkamera.

Hörrni det går inte att knyta en specifik IP adress till en unik individ. Snacka om att sila mygg och svälja kameler. Själv är jag sugen på en kyss! Använd statens pengar till bättre ändamål. Kommer att uppdatera er med roadtalk snart. Väntar på att trafikljuset ska slå om till grönt!

Opassande idag..

Jens O idag

andra som bloggar kopierat från emma..: , , , , , , ,

One Response to IPRED-OMANIA OCH ANDRA HYSS I GODISBUTIKEN

  1. […] på den juridiska utveckling de står för ryser jag, och undrar vad de kan mena med det. Tindra tipsade igår om debatten som Aftonbladet anordade, och jag klarade inte av att se hela. Sauks arrogans och […]

Kommentera

