PERSONNAMNS-INTRÅNG OCH UPPHOVSRÄTTSINTRÅNG?

Att jag blir lite illamående och får lite yrsel av den skevhet som pågår i IPRED och fildelardebatten är väl inte så konstigt. Det eftersom författare fritt får göra intrång i ovanliga efternamn som tillexempel Huss.

Personnamnsintrång är alldeles lagligt, och inte att jämställa med ett varumärke ännu! Här kan jag som enskild inte väcka talan för närstående ens.

Jag är så klart positivt inställd till att konstnärer, författare, skådespelare ska tjäna pengar på sina verk och sitt hantverk.

Men då tycker jag etablissemanget och filmproducenter manusförfattare ska visa lite god ton och hyfs och respekt för en sargad själ Det då de får indikationer på att sinkadusen och tillfällighetens spel inte är en slump längre. 


Trailer med den duktiga polisen Irene Huss. Ja replikerna och bilderna här är inte att leka med. En del svider som eld.  Undrar Hur sturske Stefan Sauk skulle må om jag lånade hans namn utan att fråga. eller ha gjort research.  För er som är nyfikna så hänsvisar jag till folkbokföringsregistret och andra öppna källor eller mitt klotter på bloggen.

Andra som skriver om ipred idag  Jens O  Opassande sagt hittils om IPRED lagen 
 SVD branchen har eget ansvar

Ipred stoppar inte fildelning i Finland

Kommentera

