ERFARENHET NYCKELKOMPONENT I RÅDGIVERI

CRYING SOUL

CRYING SOUL

Fick en ny bild av Margareth Osju idag. Den heter Crying Soul. Jag vandrade ut till Washingtonpost för att se om jag kunde veva in en intressant artikel att delge er. 

Under valet var jag så stolt så stolt eftersom jag hade min ena dotter på plats i Washington. Hon uppdaterade mig kontinuerligt om studieresan och äventyret och  berättade att staden och byggnaderna är vackra.

Självklart drar jag en lättnadens suck nu när Mr Barack Obama svärs in i Vita Huset, och han gjorde ett bra val när han valde Mrs Hillary Clinton till utrikesminister.  Nu återstår det att se om det kommer att tas krafttag mot de tvivelaktiga förhörsmetoder som är ett kännetecken för Bush administrationen

Hursomhelst så är det nu intressant vilka som USA’s nye president kommer att välja ytterligare som sina tyngre  rådgivare i säkerhets och underrättelsefrågor  Så här skriver Washingtonpost.

Obama, who announced much of his national security team Monday, has signaled his intention to end controversial policies on detaining and interrogating terrorism suspects.

Yet the nation’s next intelligence leaders will face far more vexing demands. At the top of the list are improving intelligence collection and analysis, and streamlining an unwieldy structure — all without further damaging morale.

Prominent voices in the intelligence community and the Obama camp have argued that a seasoned professional is needed when the country is waging two wars and a campaign against terrorism, and that a newcomer would face an excessively steep learning curve.

An outsider will get eaten alive,” said Amy Zegart, an associate professor at the University of California at Los Angeles and a former security adviser to both the Clinton administration and President Bush‘s 2000 transition team. ”The next CIA director has to walk a fine line between taming the building and transforming it.

2 Responses to ERFARENHET NYCKELKOMPONENT I RÅDGIVERI

  1. Margareth Osju skriver:

    Jag tror att det var ett väldigt smart drag av Mr Obama att välja Mrs Hillary Clinton till utrikesminister och det är inte med att jag väntar med spänning för att se vilka andra han väljer att ha omkring sig. De flesta jag har bytt ord online, runt om i världen, ser väldigt hoppfullt på USA;s nye president. För att inte tala om vilka förväntningar de har på honom. Förändringar som kan ta år att genomföra. Fråga är hur stort tålamod de som förväntar sig miracles har…

    Is he the Eagle that United States of America need? *s*

    Gjorde en illustration om honom med den fråga. Blev uppskattad over there..:)

  2. Hej Margareth. Nu såg jag på text tv igår att han även väljer en veteran så att de som kommer hem från kriget känner att de ska ha gott stöd. Verkligen bra. Det eftersom du ni läsare vet att vurmar för våra svenska veteraner och biståndsarbetare.. De ska veta att någon tänker på dem efter avslutat uppdrag..

    Gud så bra.. hittar inte länjken nu men ska försöka leta senare. Ha det bra så hörs vi..

Kommentera

