NÅGRA TRAFIKTIPS FRÅN THE ”GREAT SANTINI”

Laag med Hjärta

Laag med Hjärta

Det råder krig där ute men det antar jag att du redan vet”  så klingade orden  som fortfarande ekar inom mig. Jag kommer aldrig att glömma den repliken och ordväxlingen.  Bilden är tillägnad  detta möte och som vanligt är bilden skapad av Margareth Osju och på anmodan av mig.  

Tycker att det passar att releasa laag med hjärta idag på Nobeldagen. Inte för att jag väntar på några ”krutpengar” men ett symmetribrott det är jag säkerligen så många avvikelser som konstaterats ang. mig och min handel och vandel.

Och att jag har assymetriskt politiskt intresse det konstaterade en moderat man i riksdagen i samband med FRA lagen. Nu över till dagens agenda..

Vissa av våra politikers och offentliga auktoriteters ledarskap innehåller ett stort inslag av något som skulle kunna kallas för ego-power, ego-governance and ego-leadership.  Så därför så har jag fått oväntat stöd från min gode gode vän som vi kan kalla ”The Great Santini”  jag delger er därför vad som kanske kan vara en lyckosam formel för framgång.

Trafiktips till en nutidsmänniska.

  • Var alltid duktig, att vara arbetsnarkoman är en fördel.
  • Fortsätt ett kärlekslöst förhållande – bit ihop. Grubbla på saker du inte kan  förändra.
  • Tänk negativt, ha medlidande med alla som har det bätttre och berätta aldrig vad du känner.
  •  Förträng allt jobbigt.  Bjud aldrig på dig själv.  Slappna aldrig av utan sitt alltid på helspänn med axlarna högt uppdragna och förvänta dig det värsta.
  • Förminska alltid dig själv och din betydelse och var envis och tjurig.
  • Tänk mycket på alla måsten.
  • Låt ingen hjälpa dig
  • Försök alltid göra mer än du orkar och glöm att leva och att livet är kort.
  • Ha alltid dåligt samvete och gör aldrig ditt bästa.

PSST -nya vanor kräver minst 3 månaders övning.
Lycka till hälsar ”The great Santini”

Kommentera

