TRAFIKINFORMATION: SYMMETRIBROTT I FRA-LAGEN!!!

Trafikinformation till rosenbadarna

Trafikinformation till rosenbadarna

Nu kommer jag med färsk trafikinformation ang FRA lagen. Tydligen hade det varit en hearing fick jag reda på av Jens O.

Och Mark Klamberg ska ha ruskat om Generaldirektör Ingvar Åkesson. Nu tycker jag att denne Generaldirektör verkar vara en bra karl. Och jag tror han välkomnar att det är en seriös debatt.  Jag tycker ni ska läsa Mark Klambergs postning för den är vass.

I dagens Ny teknik skönjer jag alltså ett symmetribrott och det är att nu måste en domstol ge sitt tydliga Ja om FRA ska få metodutveckla. Hoppsann.  Scaber Nestor och otyg var på när detta tickde in vid tretiden idag.

Nu blev jag förvånad eftersom de projekt som det stod om i det 15 sidiga prasslet från Rosenbad angav att så inte skulle ske. Men nu har de alltså insett att forskning och utveckling även kan drabba oskyldiga och inte ont anande medborgare. Men jag tror inte på dem och Från Rosenbad verkar en statssekreterare rädda det som räddas kan. Nämligen att inte tappa ansiktet.

Och vid brusgruvan vid  Lovön har de nog insett att alla inte besitter assymetriskt politiskt intresse. Och har de tur kan de ur bruset sålla bort de eventuellt ruttna äggen ur korgen. Så kan vi blogg-slaskare och särstavnings-freaks ägna oss politiskt roadtalk och politiska trafiktips och trafikinformation i det gigansiska havet av brus och motstånd m.m

Roadtalk kan nämligen sammanfattas genom den här metaforen och den passar på IPRED lagen såväl som på FRA- lagen och det som händer i bloggosfären just nu.

Tack till Bengt Åke Wennberg och Monica Hane och resten av gänget vid samarbetsdynamik. Vad ni ska byta ut vissa ord mot får ni avgöra själva.

Trafiken kan därvid ses som ett socialt system som präglas av sin kommunikation. Denna kommunikation kallas inom forskningen för ”road-talk”. Komunikationen sker inte bara verbalt utan genom det samspel som skapas av trafikanterna.

Genom sitt sätt att framföra fordonet kommunicerar man således med andra i trafiken. Därigenom är man med att skapa det trafikmönster som uppstår.

Detta är innebörden i den fjärde nivån i den så kallade GDE-matrisen (GDE = Goals for Driver Education) som ligger till grund för utbildningen inom ramen för den nya kursplan som har fastställts för förarutbildningen i Sverige.

Denna nya kursplan utgår från att alla i princip skall ges möjlighet att deltaga i trafiken och framföra ett fordon utifrån sina förutsättningar och möjligheter. Därför har frågan om ”självvärdering” fått en stor plats i kursplanen.

Det antas att denna förmåga kan utvecklas under körträningen och att den säkras och görs till en vana genom reflekterande samtal med eleven i under själva körningen.

Dagens äääntligen.. De tre underrättelsebenen slås ihop för att jaga illbattingar och annat illvilligt.

Opassande då vad har hon hittat på idag. Jo hon tipsade mig om en julklapp till våra folkvalda. Jodå jag har skickat in bidrag, självklart

Annonser

2 Responses to TRAFIKINFORMATION: SYMMETRIBROTT I FRA-LAGEN!!!

  1. […] talar Tindra om Rosenbaddarna, de vilka blev ordentligt skakade av Mikael Nilsson Det är vi i bloggträsket som saknar […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: