FÖR TIDIG JULKLAPP RFID-CHIPS OCH 10 CC

Imorgon kan jag ringa och bli chippad med ett RFID.  Läste det nyss och jag blev så glad. Ständig avlusning nej förlåt avläsning utlovas.

Verichip har sedan några år tillbaka erbjudit ett rfid-implantat med namnet Verimed som opereras in i en persons arm.

Blir personen allvarligt sjuk så kan ett sjukhus läsa av information på rfid-implantatet och sedan matcha informationen med de personuppgifter som finns lagrade på Verichips tjänst.

 Men och andra sidan då det förekommer lite buggar och annat svaj i internet explorer hos Microsoft så vet jag inte om jag litar på gränssnittet.  Föralldel det verkar vara ett potent sätt att göra sig av med ”obekväma” och andra lallare nu när nanotekniken och designade läkemedel är på inmarch

More than two million computers worldwide have been infected because of a major security flaw in Microsoft’s Internet Explorer web browser, the software giant admitted today

Vill jag att mina snaskiga journaler ska skvalpa runt hur som helst i 0-1 landet?  Att länka handlar inte det om fildelning och torrents och är inte det olagligt?  Nej nu tänkte jag fel igen. Jag har ofta otur när jag tänker. 

På ett sätt leker jag med tanken att donera mig och min personlighets-organisation till forskningen då vi ändå är på frammarch i det panoptonska samhället. Människor med psykiska handikapp och liknande kan ju ändå inte göra anspråk på någon personlig/privat integritet. Det är även här ändamålsglidningen sker, och det talar vi kritiker för tyst om kan jag tycka. Det är det börjar på allvar. Samt gammelmedia kan ju välja att sluta med sina besynnerliga frames och skrämma upp så många i onödan. 

Fast det spelar nog ingen roll med min släkthistoria är dessa journaler är säkert skannade av de tvåbenta vitrockarna som har licens att granska. Någon kanske får en doktorshatt på köpet. Grattis och Lycka till.

För er 100% normala, enligt kommande  DSM V. samt andra ypperliga screeninginstrument vad gäller personlighetsorganisering och lärande spelar jag 10 cc . I’m Not In Love! Och jag tycker det är besynnerligt med denna fascination för tioitopp/100 i topplistor?

Funderar på det här med perifera noder i ett nätverk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

