ATT OBJEKTIFIERA ELLER KOMMA MED PROAKTIVA PROVOKATIONER


Rosenbad 2009 i övervakningsfrågor? Lite rättad 2008 12 22

En del av er som läser har säker undrat vad jag egentligen hållit på med den senaste tiden.  En del läsare har säkert en bild av mig som om att jag skulle vara spritt språngande galen.

Inom Psykologi och organisationsforskning finns någon som kallas joharifönster. (klicka) Ni kan kika på det och reflektera över dessa olika arenor en stund.

Mitt val objektifiering är att jag klistrar på ex Justitieutskottets ordf Thomas Bodström epitet som rymmare eller en guldlock.  Maud Olofsson kallar jag en jack russel etc.

Jag vet att det inte är fruktbart att göra så och det är ett variat av inramning eller frame om ni så vill. Och självklart skulle det aldrig falla mig in att bete mig så om jag skriver till kungl majt  eller en myndighet.

Jo jag har gjort det en gång då jag skrev till dem om användandet av ”ras” i  lagtexten eftersom jag anser att det är en vetenskaplig felkatighet att använda ordet i en modern lagtext. I Pul som då är en av lagarna vi Fra motståndare lodat i..

-jag försöker belysa vikten av det som Edward de Bono kallar PO eller omkastning eller förflyttning.  Det kan också kallas proaktiva provokationer.  Min strategi är medveten. Ett lite galnare eller knasigare sätt för försöka visa det här med särkoppling och maktdistansiering.

Jens O och scaber nestor har bra inlägg idag där de också tar upp en liknande vinkel av idékonstrukionen som vi kallar makt och avhopp inom alliansen ute i de yttre noderna och även inom socialdemokratin som tappat många väljare.  Tyckte jag hörde en siffra på 300 000 i ngn nyhetsrapportering tror det var svt.

Här är ytterligare ett lästips effekter av aggression replacement training program inom kriminalvården och att jag delger er denna kandidatuppsats beror på händelserna i Rosengård  i helgen och Statsminister Fredrik Reinfelds Jultal.

Där framgår tydligt alliansens strategi att hårdare tag ska tas mot olika typer av brottslighet. De unga ska utsättas för en tydligare gränssättning. Jag undviker att kommentera och värdera Alliansens inspel i denna sakfråga just nu.

Mary Jensen har tydligen fått förklara sig på sin blogg  mina moderata karameller i ett inlägg hon kallar hur ska man uttrycka sig egentligen.

Opassande tipsar och skriver  skarpt med sin retoriska  spjutspets som vanligt..

Kommentera

