Offentlighetsprincipen 2.0 En Vintage med filter!

VERY TOPSECRET UMBRA/ HANDLE THROUGH COMINTCHANNELS ONLY!

VERY TOPSECRET UMBRA/ HANDLE THROUGH COMINTCHANNELS ONLY!

uppdaterad 2010 01 27 med David Bowie putting out fire.

Skam på torra land. Hakan hänger nere vid knävecken. Samt jag kippar efter luft som en gammelgädda i vassen. Dags att blockera vissa retrotänkare och ta ifrån dem passerkorten till Blaséholmen 2010.

Imorse fick jag till min förfäran veta genom  Karl Sigfrid samt Pär Ström att informationsinhämtandet vid Rosenbad ska filtreras eller ja rent av cencurerars.

Våra folkvalda tvingar sig till övervakning och  kontroll av mängder med oskyldiga i de  signalbärande fiberkablarna.  Men de betrodda vill inte ge efter själva i TsunamiärendetElectorial doublestandard swedish transparency 2.0 ala ägglund döper jag fenomenet till.

Har man haft stora problem på regeringskansliet med att anställda gått in på etiskt tveksamma sidor?

Det har säkert förekommit att man gått in på sidor där man inte ska gå in.

Varför denna sviktande omdömesförmåga.  Ärligt talat, som skattebetalare bekymrar jag mig inte det minsta om det surfas runt på knullis.com och andra vuxensiter.

Hellre det än att det görs besök på bordell och andra crazy ställen. Då  vi som tv-åskådare sedan ska bevittna att folkvalda rodnar och stammar fram pudlar och allehanda undanflykter och svepskäl. Förresten så skulle jag inte vilja vara städpersonal under Almedalsveckan. Jag  kan tänka mig hur det är att röja upp efter  allt vältrande i bolstren och guppande i hästens tagelsängar.  Och här är säkerligen tillförlitliga män som kvinnor lika vilda när de är på galej. Usch!

Om mina folkvalda väljer att ångestreducera och spela fickpingis må det vara hänt, så länge materialet är lagligt och det är vuxna figuranter som gett sitt samtycke.

Men som jag skrev i mitt inlägg ang. polisen och deras vurm för att pilla på sig mellan anropen i raxen och brottsutrdningar samt ingripanden.  Då kanske det är lämpligare  att uttnyttja mobilens surffunktion. Eller varför inte bruka sitt egna VPN

Det är löjeväckande att inte våga ta bort hemligstämpeln på tsunamibanden eller sänka från 70 år  till 20 år  gällande tsunamibanden dess säkerhetskopior.

FRA eller NSA har säckert backup så ny hoppas jag att någon svensk initierad tiger tar mod till sig och ryter till via en planerad läcka.

Jag hoppas någon vågar att förtälja historien om vad som hände egentligen under Tsunamikrisen.  Ska det vara så svårt att berätta att man varit bakfull och inte orkar gå till arbetet.

Nej allmänheten behöver inte få veta vad som finns på allt och hela logglistan.  Men är man så dum blandar privat e-post med tjänstekorrspondens, samt gör arbetsanteckningar digitalt på sin arbetsdator dator. Ja då tycker jag faktiskt att det skall göras en uppdatering och översyn av Rosenbads dokumentpedagogik. Byken ska tvättas och våra folkvalda skylla sig själva. För de är inte värda sin yrkesintegritet. Det vore mer ansvarsetiskt istället för att några överambitösa tjänstemän/kvinnor ska täcka upp för felaktigheter begågna av husbonn. De kan ju få ergonomisk arbetsskada  då de tvingas överutnyttja sekretessstämpeln. Usch med fnys.

Jag bjussar på

Putting Out Fire” – David Bowie

Andra bloggar ex scaber nestor om bojkotten av nöjesindustrin cencur eller intressant om allt möjligt.

One Response to Offentlighetsprincipen 2.0 En Vintage med filter!

  1. Rosaura skriver:

    Woah! I’m really loving the template/theme of this website. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very difficult to get that ”perfect balance” between superb usability and visual appeal. I must say that you’ve done a very good job with this. In addition, the blog loads very fast for me on Internet explorer. Exceptional Blog!

Kommentera

